![]() |
STL:s vägskydd
Fungerar STL:s vägskydd i Trainz 2019 och vad betyder TPL ?
|
Jo, de "äldre" vägskydden fungerar, men hur det är med de "moderna" vet jag ej.
|
Citat:
|
Jag kan inte installera STL:s vägskydd i 2019 enligt tidigare Quick Start Guide. Skall det gå?
|
1 bifogad(e) fil(er)
Har testat med ett enkelt vägskydd och det fungerar för mig. Bifogar en liten beskrivning hur jag gjorde.
Hälsningar |
Tack för den. Skall testa i kväll.
|
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Hälsningar |
Ursäkta dröjsmål med frågan, men jag får det inte att funka. När jag har namngett den osynliga mastern så är fortfarande propertyrutan tom. Endast masterns namn finns. Vad gör jag för fel?
|
3 bifogad(e) fil(er)
Efter ett tag så testade jag att öppna min lilla testbana och då var vägskyddets namn borta. Jag klickar på "No name" och anger ett nytt vägskyddsnamn. Därefter kontrollera att alla sakerna var kopplade till det namnet.
Jag har tyvärr haft problem med STLs vägskydd tidigare och i väntan på en uppdatering, om det blir någon i framtiden, så använder jag saker från signaturen vincentrh, TRC. Bifogar för skojs skull min testbana utifall någon vill testa, men garanterar inte dess funktionalitet. Dessutom så är saker och ting inte namngivna enligt skaparens direktiv, alltså manualen som bifogas med original vägskyddet. Läs deras manual! Hälsningar |
För mig fungerar som regel vägskyddet. Jag gör så här
STL Osynlig master på var sida av vägen, anger ett namn STL-X JVS Anger samma namn inom parentes Klickar på master och anger ett vägskydd Sätter ut bommar och kryssmärken som får samma namn För att bilarna ska stanna använder jag följande funktioner ATLAS controller ATLAS slave ATLAS script library ATLAS slave trigg ATLAS trigger Det finns en video om detta på You Tube |
You Tube T:ANE Svenska signaler och vägbommar
|
Tack ni båda för välvillig assistans men jag får nog installera om hela programmet med vad det innebär.
Jag testade benkegbg:s testbana och den fungerade. Men när jag skapade ett nytt vägskydd på den banan fungerar det ej. I Propertyrutan Kan jag skriva namnet på mastern Men för övrigt blir rutan tom med följande meddelande "Signalens egenskaper: Uanssigned" |
Äntligen har jag fått till det. Först installera mastern därefter v.signal sedan gå tillbaka till mastern och då finns hela propertyrutan där.
Tack alla! |
Lycka till.
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:38. |