![]() |
MSTS kjørt på WindowsXP Pro
Det fungerer stort sett greit med XP, men kullvogna på Flying Scotsman har blitt er ødelagt! Har noen erfart noe lignende?
|
Jag följer upp med ytterligare en fråga. Det skulle vara intressant att veta hur det är med andra OS, WinME, Win2000 etc. för och nackdelar. Jag ska köpa ny dator efter sommaren och den datorn ska bara användas för MSTS. F.n har jag Win98 och det fungerar bra nu när allt är uppdaterat, men jag är nyfiken på att höra ni som har andra OS vad ni har för erfarenhet av det tillsammans med MSTS...
/ P E |
Hej!
Jag tycker MSTS går bättre i Win XP Pro än i Win98 SE. Jag har bara en 450 MHz med 256 Mb RAM men kan ändå köra de flesta rutter med hyfsad fps. T o m EDK går utmärkt, dock inte på bangårdarna med mycket kontaktledningsbryggor. Där sölar fps ner till omkring 5. /Micke |
MSTS går meget bra på Win98SE og kan anbefales, men enda bedre på XP. Men selv med 1GB RAM er det tendenser til noe hakking på enkelte ruter. Det må skyldes kvaliteten på programmet! Ruten LGV er avhengig av mye RAM og et godt grafikkkort. Det går helt glatt på 128MB. 16 MB grafikkkort er ihvertfall helt håpløst for denne ruten.Det samme kan også sies om NDK.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:49. |