![]() |
Dubbelspår och övergångar
En sak jag undrat över är spårbredden i dubbelspåren kontra vägövergångar. Om man använder standarvarianten med dubbelspår så passar det inte in i kontakterna för vägövergångar.
Det kanske skall vara så, är tanken att man smalnar ner mellanrummet strax innan övergången? OBS jag kör enbart med svenska spår, övergångar m.m. Roligare så :). Tack på förhand bm |
Du måste stanna med dubbelspåret en liten bit innan övergången (vägskyddet) och sedan ansluta med singelspår till till övergången. Gäller Trainz specifikt och har ingenting med övergångarna i sig att göra.
http://msts.e-buzz.net/janne/misc/images/dganim.gif Janne Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
Aha. Men om man gör det blir det väl en liten vinkel inåt?
Har du något standard tips på hur långt innan man bör kapa av? Tack förresten för de fantastiska tilläggen till Trainz. STW är i en klass för sig. Det mesta till Trainz är ju annars amerikanskt vilket är ganska ointressant för mig. tack på förhand igen bm |
Jag brukar avsluta dubbelspåret ca 30-40 meter från från vägskyddet. Ungefär 2-3 RC-lok i längd alltså. ;)
http://msts.e-buzz.net/janne/misc/images/dganim.gif Janne Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
Tack, det var mycket upplysande. Har haft litet huvudvärk med det där.
Experimenterar med Terra Gen för att få den där "Västgötaslätten" looken men det är litet knepigt :). Klart enklare än att göra det för hand dock. bm |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:10. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009