![]() |
Tunnelbane objekt
Hej!:)
Jag undrar nu var man kan ladda ner tunnelbane objekt så som spår textur, underjordiska stationer, tunnlar osv...... Skulle var jätte tacksam för länkar till sidor med ovan nämnda saker. :) http://www.e-buzz.net/forum/attachments/3379162745.gif /Johan |
Hej DV12!
Att få tag i lösa t-bane saker är inte lätt. Har hittat ett par saker du kanske kan använda!? En underjordisk station: http://www.msts-objekte.de/include.p...677ecb1016033d Spårtextur med 3:e skena: http://www.uktrainsim.com/filelib-di...ebd532b8a40520 Men vore jag du, skulle jag hört med han som gjort Wiener U-Bahn eller RET metro, om jag fick måla om och använda deras objekt. Wiener U-Bahn http://www.excelsior.at.tt/ RET metro http://www.retmetro.netmenu.nl/ Har du SLT (Wases och min t-bane rutt), kan du plocka ut Wases snygga underjordiska station ur den. Går att göra fler versioner av den sen. Har för mig filen heter: teststation.s????? Öppna den i SFM och kolla vilka ace-filer som hör till! SLT kan laddas ner här: www.train-sim.com http://www.e-buzz.net/forum/attachments/5648353.gif http://pirpen.cjb.net/ |
Tack så mycke Pierre!:) Har du något bra tips på hur jag kan plocka ut objekt från en rutt? de e ju lite jobbigt att hitta alla filer bland med dom andra och ta ut texten ur ref filen då man int vet var den är!
http://www.e-buzz.net/forum/attachments/3379162745.gif /Johan |
Hej igen!
Att plocka enstaka objekt ur rutter kan vara lite svårt, men det går. Öppnar man rutten i Route Editor, markerar och högerklickar på objektet, så kan man se vad s-filen heter. Skriv ner detta namn! s-filen och en sd-fil med samma namn hittar du i shapes mappen (dom behöver du!). ace-filen/filerna brukar också ha samma/liknande namn och dom hittar du i textures mappen. Bästa är dock att öppna s-filen med SFM och titta efter vilka ace-filer som hör till objektet. s- och sd-filerna ska in i din rutts shapes mapp. ace-filen/filerna ska in i din rutts textures mapp. När det gäller det som ska skrivas in i ref-filen, så kan man leta efter objektet i ruttens ref-fil och kopiera in det i sin rutt. Men man kan skriva själv också. Det är bara att kopiera ett static avsnitt ur ref-filen som beskriver t.ex. ett hus och skriva in den nya s-filens namn! Ex: Static ( Class ( PierreModeller ) <--Ändra till vad du vill Filename ( Pierre.s ) <--Ändra till s-filens namn Align ( None ) Description ( Pierre ) <--Ändra till det som beskriver objeket ) Tänk på att för att släppa rutten sen, så behövs i många fall tillstånd av dom som gjort objekten (står i objektens readme-filer!). Har man gjort ny mark själv och vill ha alla objeken som finns i t.ex. KMJ, så kan man kopiera shapes och textures mapparna i KMJ till sin egen rutt. Kopiera också ref-filen till din mapp och döp om den till namnet din rutts ref-fil har. Då har du alla objekt som finns i KMJ i din rutt! http://www.e-buzz.net/forum/attachments/5648353.gif http://pirpen.cjb.net/ |
Är det någon som har planer på att bygga stockholms tunnelbane nätverk? det vore roligt.
|
Citat:
Mvh Mark |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:09. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009