![]() |
Frågor om rutten Marias Pass m.m
Jag undrar om det är någon här som lyckats med bedriften att köra ett tåg hela sträckan på Marias Pass nångång? Jag har försökt många ggr nu och blir lika :([xx(] varje gång nånting inträffar som t.ex koppel som lossnar på numera välkända ställen, tågset som inte klarar lutningarna, trots att det är set som ingår i aktiviteterna för den här rutten. Jag blir mer och mer övertygad om att MS släppte den första versionen utan att egentligen lagt ner så värst mkt på rutterna, för dom innehåller helt klart fel och är i många stycken helt ogenomtänkta. Det påstås att Northest rutten bygger på en verklig rutt, men jag tvivlar på att det är sant, så hemska spårplaner och signalplaceringar den rutten har får man leta efter i verkligheten. Kör man den aktivitet som bygger på att köra hela sträckan så är det på ett ställe i slutet på rutten när man får ett signalbesked att sänka maxfarten från typ 200km/h till kör 40 på ett par hundra meter! Skulle vilja se den lokförare som klarar detta. :D ok mkt gnäll, men jag har slutat köra MS egna rutter och hoppas att V2 blir mkt bättre än ettan. KMJ är iallafall helt super! [^];)
/ P E |
Backarna på Marias pass är ökända i MSTS-sammanhang och åt dessa kan vi inte göra mycket mrt än att haka på fler lok och mindre vagnar.
Kopplen som lossar kan vi dock jobba på. Det är ett känt fenomen och händer där rälsskarvarna inte sitter riktigt ihop eller överlappar varandra. Men här finns en lösning som vi skrivit om förut i forumet. I .eng-filen och .wag-filen för de lok och vagnar som används finns det en parameter som heter "Break ( 1.1e7N 1.1e7N )" eller någonting liknande. Denna kan förstärkas till oanade krafter om man istället skriver "Break ( 5.1e7N 5.1e7N )". De originalsignaler som finns är också helt horribla, jag håller med. Till slut vill jag bara poängtera att det är Kuju som gjort MSTS och är ansvarigt för detta. Microsoft har bara släppt spelet och då fått mycket skit för detta. Kör svenskt istället. De är inte heller ofelbara men många gånger bättre än originalrutterna. M v h /Pursche www.svttl.se http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/6379101628.gif |
Gör som dom gjorde i Colorado förr i tiden. Max tåglängd var 9 vagnar med två av dom starkaste loken, K37:orna! Med andra ord, dränk tågsettet med lok mellan varannan vagn och brassa på i 100 knutar! >=)
/Jonatan http://msts.e-buzz.net/forum/attachments/6344104648.gif Ånglok är bäst! |
Jag har kört hela sträcken någon gång, men då har jag inte kört i ett sträck, utan jag sparade vid vissa ställen. Då ska det väl nämnas att det inte var något av "default" consisten jag körde med:)
Björn N |
Hej med jer
En god ide er at bruge 2 stk Bigboy for godstogene over Marias Pass, den kan godt klare hele turen. [:p] Hälsninger til alla Erich F. Routebuilder erich.falensteen@mail.tele.dk |
Ahem, Big Boy klarar ett 70 vagnars godståg uppför Marias Pass [u]ensam</u>!
/Jonatan http://msts.e-buzz.net/forum/attachments/6344104648.gif Ånglok är bäst! |
Hittade en version 3 av Marias Pass. Nån som har testat denna? Försökte själv att ladda ner, men hårddisken blev full :( Finns annars här för de som vill prova och ge lite feedback...
http://www.railserve.com/Computers/MSTS/index.html / P E |
Marias3 fungerade utan problem. Men det fanns många installationsdetaljer att följa.
Med Vänlig Hälsning Sven-Åke |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:18. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009