Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   3D-design - Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Ett stycke ångvagn! (plus fråga) (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=6839)

Json 2004-04-19 17:56

Ett stycke ångvagn! (plus fråga)
 
http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/7217175259.JPG

DONJ´s ångvagn Majorn, byggd år 1888 av Atlas i Stockholm! Polygonantal: 1354st.

Fråga: Denna grej ska ha olika sk. "bogey´s" i respektive ände, hur fixar jag det?

Det som ska till innan ett första släpp är drivpaket, tankrör, konsoler och fotsteg. Senn är det dags för pannan att få lite reglage


http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/3941174813.gif

Json 2004-04-25 22:00

:(
Hej!

Vilket oooooooooerhört intresse för nya grejer till denna simulator!:(

Är besviken faktiskt![V]


http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/3941174813.gif

Mazz 2004-04-26 16:46

Funkar inte riktigt på dom spår jag kör på just nu.... [V]

Annars är det här ett fordon helt i min smak, mycket snyggt Json! Väntar med spänning på fortsättningen... :)

Tyvärr har jag ingen som helst aning om frågeställningen...

http://www.e-buzz.net/forum/attachments/4635148.gif /Mats A


Fredrik 2004-04-26 17:00

Tror du får använda

bogey KUID:12345:123456
bogey-r KUID:12345:123456

i din config.txt för att få två olika boggier. Titta annars på D-lokets config.txt. Den använder om jag inte minns fel 2 olika boggier

___________________________________
Fredrik
Admin Svenska 3D-Tåg
Regler

Fredrik 2004-04-26 17:54

Fel av mig...

Så här ser config ut till ett av D-loken men den har 3 boggier utplacerade... eller har jag fel igen... (?)

bogey <KUID:XXXXX:50001>
bogey-1-r <KUID:XXXXX:50001>
bogey-2 <KUID:XXXXX:50002>

och så här säger ContentCreationGuide som du borde ladda ner ;)

bogey
The bogey kuid number (default for a.bog0 and a.bog1)

bogey-1
The bogey kuid number for a.bog1 (Used only if different to a.bog0)


___________________________________
Fredrik
Admin Svenska 3D-Tåg
Regler

emges 2004-04-26 18:35

Använder man samma bogey-modell och bara två stycken så räcker det med en rad i config. Använder man två olika modeller måste man kalla den andra bogey-1. I Gmax placerar man punkterna a.bog0 och a.bog1 där de skall sitta oavsett. -r i config gör att bogeyn animeras baklänges. Det behövs egentligen inte för man kan lika gärna vrida punkten i Gmax.

Har man 3 eller fler bogeys blir det lite annorlunda.

Snygg vagn fö:)


/Mats
http://msts.e-buzz.net/da.gif

Deskgrunt 2005-09-15 13:33

Sitter här o tittar på gamla trådar, har denna vagn blivit släppt nånstans? Ser ju väldigt fin ut :)

tufftuff 2005-09-15 17:48

Tror inte han släppt något ännu

Hans ångvagn såg lovande ut, hjälpte han med några detaljer i gmax så jag har sett en något tidigare version på nära håll. Vet inte om han tappade suget efter några problem med korrupta filer eller hur det var. Det finns isåfall en liten liten chans jag kan ha kvar hans gmax-fil, men jag är som sagt inte säker på det

Json, om du forfarande behöver hjälp med något så är det bara ropa hej på MSN. Du vet ju att jag gärna hjälper till lite om det behövs ;)

f11a 2005-09-18 12:33

Citat:

Ursprungligen postat av Json
http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/7217175259.JPG

DONJ´s ångvagn Majorn, byggd år 1888 av Atlas i Stockholm! Polygonantal: 1354st.

Fråga: Denna grej ska ha olika sk. "bogey´s" i respektive ände, hur fixar jag det?

Det som ska till innan ett första släpp är drivpaket, tankrör, konsoler och fotsteg. Senn är det dags för pannan att få lite reglage


http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/3941174813.gif

Hur går det?


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:28.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009