Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Virtuella Tågbolag (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=19)
-   -   STAB - letar Rc6 / Rc2 (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=6883)

andreasrosen 2004-04-26 15:02

STAB - letar Rc6 / Rc2
 
Öppnar ny tråd här...


- PRESSMEDDELANDE 2004.04.26 -

STABs styrelse kommer att samlas måndag vecka 20 för att diskutera STABs framtid. STAB övervägar att lägga ned tågverksamheten och istället satsa på annan marknad. Detta på grund av den osäkerhet och det bråk som råder för tågmarknaden just nu.

Det är STABs styrelses och ledningsgrupps uppfattning att det som just nu händer inom tågmarknaden dels omöjliggör långsiktiga strategier, dels skadar anseendet och förtroendet för branschen.

Fram till styrelsemötet måndag vecka 20 råder totalt internt anställnings-, investerings- och expanderingsstopp. STAB kommer således inte att starta upp Swedish Night Partners trafik före styrelsemötet.

STAB vill härmed poängtera att om bolaget stängs är det frågan om en total stängning. Samtliga fackförbund informerades i morse och fackliga representanter kommer att finnas med på stryelsemötet.



EDIT: Tryckfelsnisse rättar sig själv. Det ska stå måndag vecka 19 och inget annat....


http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/3420033550.jpg
http://www.seaside.se/~sea1712d/

alaska 2004-04-26 15:49

Är ledsen för STABs skull. STAB var den som hade störst planer på Danmarks rutten, tycker det är tråkigt för STAB att dom nu får vänta tills någon annan öppnar rutten.

andreasrosen 2004-04-28 14:28

- Swedish Train AB -
Board of directors



STAB undrar om någon kan tipsa om någon utländsk elmotorvagn typ X31/x32 (gärna snyggare exteriör). Kravet är att det inte krävs en alltför stor ombyggnad för att anpassa den till svensk järnväg. Inte heller får den vara alltför dyr (den ska alltså inte ligga i "Regina"-klassen)

Det vi letar efter är en elmotorvagn som kan ta mellan 100-200 passagerare. Vagnen ska vara fräsch och ha möjlighet till servering ombord.

Tips mottages tacksamt. Gärna med bild eller länk till bild.




http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/3420033550.jpg
http://www.seaside.se/~sea1712d/

andreasrosen 2004-05-01 23:32

- PRESSMEDDELANDE 2004.05.01 -

STAB-koncernen har idag slutfört sitt rationaliseringsarbete gällande för Swedish Train och Swedish Night Partner. Bland annat har lokförares arbetsscheman gjorts reviderats. Även fordonens utnyttjande har setts över.

Resultatet blev att samtliga av STAB anställda lokförare numera endast jobbar 35 timmar/vecka. Utöver detta finns 5 timmar "reservtid"/vecka som är avsedd för planering, försening samt AAR.


http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/3420033550.jpg
http://www.seaside.se/~sea1712d/

andreasrosen 2004-05-03 13:35




- PRESSMEDDELANDE 2004.05.03 -

Styrelsen för Swedish Train AB samlades idag för ett möte. Beslut fattades om att Swedish Train AB skall bilda koncernen STAB och köra trafik under namnen Swedish Train och Swedish Night Partner.

Swedish Train utökar dagens datum kraftigt trafiken mellan Mönchengladbach - Oberbarmen och Swedish Night Partner börjar dagens datum köra nattåg med en dubbeltur/natt.

Swedish Trains affärskoncept "The Swedish Express" avvecklas från 2004.05.10 Swedish Train kommer att behålla samma höga standard men affärskonceptet kommer att vara en integrerad del av Swedish Trains varumärke.

Mer information finns på STAB/Swedish Trains hemsida.



http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/3420033550.jpg
http://www.seaside.se/~sea1712d/

andreasrosen 2004-05-14 18:04

Swedish Train AB



STAB-koncernen letar just nu efter en Rc6 eller en Rc3. Om något bolag kan erbjuda dessa lok för köp alternativt övertagelse av hyrköpkontrakt så kontakta STAB omgående, antingen i denna tråden eller via mail stab@svttl.se


http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/3420033550.jpg
http://www.seaside.se/~sea1712d/


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:05.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009