Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Trainz - Allmänt om Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Stack dump (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=7173)

Uffess 2004-05-31 23:01

Stack dump
 
Ofta, allt för ofta råkar jag ut för detta när jag sparar. Jättejobbigt när jag har ett antal godståg och växlingar. Jag har varit på Auran och läst en del i USA som har samma problem.
Hur är det här? Någon som också ser sitt "arbete" försvinna?
Auran måst väl vara medvetna om problemet, kanske dom har någon rättelse att ladda ner?[xx(]

Tågmästarn

rotten 2004-05-31 23:35

Jag har också fått detta problem. Trainz har fungerat problemfritt men från och med i fredags så kraschar det när jag ska spara i Surveyor. Det verkar dessutom bli värre och värre, i början så kunde jag starta om datorn och sedan jobba i en halvtimma. Numera hjälper ingenting, det smäller varje gång jag försöker spara.

//John

LLJ 2004-06-01 12:44

Hej.

Vet inte alls om detta hjälper, men testa att radera .chump filerna i \cache mappen. Då genereras de filerna om nästa gång trainz startas. Vet att en del andra problem har försvunnit genom att göra så.

/Lars

http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/8016114255.jpg

rotten 2004-06-01 22:01

Nix, krashade just igen. :(
Jag trodde först att det hade hjälpt men vid 4:e sparningen så krashade det. 4 sparningar var dock mycket jämfört med tidigare. Dock är det ju så klart långt i från oacceptabelt. Blä, det var just sånt här som fick mig att överge msts.

Men, men, får ta nya tag och installera om. Hoppas det löser biffen.

//John

Fredrik 2004-06-01 22:21

Glöm inte bort att Auran behöver hjälp för att kunna förhindra sådana här fel. Kontakta helpdesk@auran.com om felen kvarstår.

Bifoga gärna ev. rutt som det händer på så att de själva kan framkalla felet.

___________________________________
Fredrik
Admin Svenska 3D-Tåg
Regler

rotten 2004-06-01 23:02

Sant, ska göra det innan jag installerar om.

Jag antar att de är intresserade av felmeddelandet i sin helhet, min jetlog, en log från dxdiag samt kanske även \cache\logs\log0.html (även om den mest har med felande assets att göra). Sen vill de väl veta vilken version och build av Trainz jag har. Någonting mer?

Min karta är ganska stor och innehåller mycket custom content. Ska jag zippa och skicka ändå?


//John

Fredrik 2004-06-01 23:05

Nej börja med själva felmeddelandet och jetlogen och ev. datorkonfiguration. Om de behöver mer information brukar de kontakta och då begära in mer info.

___________________________________
Fredrik
Admin Svenska 3D-Tåg
Regler

rotten 2004-06-01 23:07

Okidokey, tackar.

//John

rotten 2004-06-01 23:40

Hmm, det står på Aurans forum att jag ska kontakta Nordic Softsales för support.

//John

rotten 2004-06-03 20:34

En bit ner i denna tråd på Aurans forum finns en metod som löste problemet för mig.

//John


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:08.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009