![]() |
Brända elmotorer
Har varit en vända i Sthlm nyligen. Måste säga att jag förundras över järnvägens oförmåga att anpassa sig till den svenska vintern. X2000 upp till Stockholm hade lokfel så där kunde man bara köra på halv effekt. När resan sen fortsatte med Strängnäs blev det X40. Slutligen ett lokfel + signalfel med X2000 hem igen med resultat på 4,5 timmes restid istället för 3,5 timmar.
Till saken hör att det luktade bränt (brända elmotorer) om både X2:orna och X40:an. Kan det vara så att snö och slask täpper till luftintagen och på så vis får motorerna inte den kylning dom behöver? I alla fall är det under all kritik att det är mer förseningar än tåg i rätt tid, för nu är det ändå ingen snö att tala om! [:o)] http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/3420033550.jpg http://www.swedishtrain.tk |
Sure att dte var X40...
Du menar nog X50 va?[8D] MVH Daniel http://www.e-buzz.net/forum/attachments/4239180223.gif VD för UBOPGE Turn on your headlights If you don't like what you see - Turn them off! |
Japp, menade givetvis Reginan... rackarns... skyller allt på tryckfelsnisse [:o)]
http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/3420033550.jpg http://www.swedishtrain.tk |
Det bör de väl ha tänkt på efter alla dessa år isåfall? Men man slutar iofsig aldrig att förvånas över det bolaget...;)
X2'an är ju ganska krånglande tråkigt nog, åkte med den till Norrköping från nässjö i höstas och då fick de inte upp strömavtagren så man fick vila sig på mjölby c i 30 min. Hör dock inte till saken kanske, men jag menar att signalfelet är något som kan hända ner som helst med den kraschbenägenheten!:D MVH: Olaf "vr98olli" Lindström http://www.e-buzz.net/forum/attachments2/6348155632.jpg |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:18. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009