![]() |
Önskningar för Trainz i framtiden
Hej!
Jag undrar vad ni vill ska ändrar eller läggas till på Trainz i senare versioner? Jag själv tycker att: 1. Det ska finnas signaler som blinkar. 2. Bättre skuggor så att man kan göra stationer i tunnlar och liknande. Nu blir det oftast för ljust. 3. Mer hyttvarianter, till exempel: steglösa spakar och blandade broms- och gasspakar. (hoppas ni förstår vad jag menar) Skriv era önskemål här. Tack på förhand! Mvh Dash 9 Edit: Alla dessa saker går ju att fixa igentligen så det var lite dåliga önskemål. |
- Option i config.txt för att slå till eller från "%&¤#&&%¤ spårljudet" så man slipper det för körbara bilar, båtar, flyg osv... Även mer kontroll över ljudet som volym, kunna välja om placerat objekt skall spela sitt ljud eller inte osv.
- Riktigt dynamiskt ljus. - AI som följer signaler rätt och samarbetar med gemensam dispatcher/tidtabell. Med tanke på den avancerade AI som de flesta FPS spel har nu så borde det inte vara omöjligt... - Många fler lok o vagnar som mall i paintshed. Kanske även underlätta för tredje part att göra mallar? - Bättre editor för terräng med möjlighet att slumpa fram ojämnheter och större upplösning. - Spår med inbyggd luftledning! Visst, man måste fortfarande lägga manuellt vid växlar o bangårdar men det skulle snabba upp att skapa långa sträckor rejält. - Snabbare o bättre grafikmotor behövs alltid :) - Inbyggd visning av polygontal för valt object i surveyor och krav på att ange polygontal vid skapande av cdp. - Inbyggd arkivering av objekt man inte vill ha ifrån surveyor. - Mer kontroll över de vanliga vägarna och fordon. Kunna enkelt byta ut ALLA default fordon till egna osv. - Triggers som tar hänsyn till vilket håll ett tåg passerar. Kommer inte på mer just nu... När det gäller STW eller andra byggare så önskar jag IORE-lok, fler större 4-6 axlade godsvagnar med många attachmentpunkter för olika gods. T46, TMZ, V5, Di8, EG... Tror det räcker så :D |
Mer önskemål, framför allt från STW..
* Omf. vagnar * Banfordon typ Fd Tc, Tb osv Ja, jag vet att jag har sagt det förrut... |
Det vore trevligt att kunna dosera kurvor, det hade gett ett mer verklighetstroget intryck
|
Inte alls så dumt.
Och jag vill visserligen att hantera luftledningar utan SP4. Men det vore skoj om det gick på riktig ström. Och jag tycker att några varuhus ska bli som objekt. Och flera realistiska bergspass och tunnlar :) Men också fler tillbehör till tätorter bl.a konditori och resturanger som ska se verkligt ut. Snygga förslag http://instagiber.net/smiliesdotcom/...ye/stretch.gif |
Rotera Baseboards
Det skulle inte vara dumt att kunna rotera på baseboarden.
T.ex. om man råkar bygga mot väster och det var tänkt åt norr. Man skulle även få ännu större användning av modulerna som byggs, om det gick att rotera. Bengan. |
Intressant tråd men jag har startat en ny för önskemål till Auran.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:10. |