Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Off-topic (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Hitta billigaste biljetten? (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=9709)

prymikom 2005-09-09 21:38

Hitta billigaste biljetten?

Finns det någon bra sida där man kan söka efter billigaste möjligate flygbiljetten för inrikes?

Ej varit i sverige på 3 månader så jag har ingen större koll längre ;)

themepark 2005-09-09 21:58

Du kan kolla priset
www.sas.se
www.skyways.se

eller fråga din nämraste resa-byrå.

Rojje 2005-09-09 21:59

Testa denna -->> Flyg Billigt. Där hittar du flera nyttiga länkar till aktuella sträckor och bolag.

Basse 2005-09-09 22:04

Är man riktigt desperat kan man också hitta biljetter på www.blocket.se ;)

Fredrik 2005-09-09 22:10

Eftersom du är under 26 kan du flyglifta med SAS.
Bara att ställa sig i kö vid avgång. Finns det platser över kommer du med till lågt pris (350 kr var det sist jag gjorde det vilket dock var 5-6 år sedan)

prymikom 2005-09-09 22:30

FlyMe c:a 250kr blir det nog för min del.

SAS standby "flygliftning" kostade 300 såg jag för den intresserade ;)

Någon som vet hur FlyMe standard är Ängelholm-Stockholm?

Olaf Lindström 2005-09-09 22:45

Hur kommer det sig att han sviker det alternativa transportmedlet?

En fråga till Fredrik är hur stor risken att man får en plats är? Iaf. hur stor den var då!?:)

prymikom 2005-09-09 22:51

smidigare och billigare med flyget, även om dom har lite dåligt benutrymme för mig på 192.

Edit: Dom har gratis kaffe på flyget med de har ej SJ ;)

Pierre 2005-09-10 07:43

"Edit: Dom har gratis kaffe på flyget med de har ej SJ"

Just nu 1:a klass... Eller har jag fattat fel?

snobben 2005-09-11 15:48

Citat:

Ursprungligen postat av Pierre
"Edit: Dom har gratis kaffe på flyget med de har ej SJ"

Just nu 1:a klass... Eller har jag fattat fel?

Du kan köpa 1:a klass plus och då får du en lättare måltid (väldigt lätt och liten) till.
Annars kan man köpa en vanlig 1:a klass biljett och då får man kaffe, en dricka och en smörgås.

På 1:a klass just nu får du bara sitta i 1:a klass och inget annat än det.

/Fredde

Pson 2005-09-11 21:43

Citat:

Ursprungligen postat av snobben
Du kan köpa 1:a klass plus och då får du en lättare måltid (väldigt lätt och liten) till.
Annars kan man köpa en vanlig 1:a klass biljett och då får man kaffe, en dricka och en smörgås.

På 1:a klass just nu får du bara sitta i 1:a klass och inget annat än det.

/Fredde

Där har du lite fel, som jag förstått det innebär 1 Klass Plus en vanlig måltid, exempelvis potatismos och köttbullar med tillhörande saker. I vanlig 1 Klass ingår en lättare måltid (typ sallad och dylikt) och dryck. I alla fall vad jag förstod enligt en årskortsresenär. Ni får gärna rätta mig om jag har fel.

För de som reser med Just Nu-biljett i 1 Klass ingår precis som för övriga resenärer kaffe/te/juice samt frukt, hörlurar och dagstidningar. :)

snobben 2005-09-12 05:43

Citat:

Ursprungligen postat av Pson
Där har du lite fel, som jag förstått det innebär 1 Klass Plus en vanlig måltid, exempelvis potatismos och köttbullar med tillhörande saker. I vanlig 1 Klass ingår en lättare måltid (typ sallad och dylikt) och dryck. I alla fall vad jag förstod enligt en årskortsresenär. Ni får gärna rätta mig om jag har fel.

För de som reser med Just Nu-biljett i 1 Klass ingår precis som för övriga resenärer kaffe/te/juice samt frukt, hörlurar och dagstidningar. :)

Inte erbjöd de mig kaffe när jag åkte på 1:a klass just nu i somras när jag skulle hem till Norrköping för att hälsa på.
Inte ens under hemresan till Stockholm igen.

På SJ:s hemsida står det:

1 klass

När du reser med Just nu i 1 klass på X 2000 får du tidningar, kaffe eller te och tillträde till SJ Lounge i Stockholm och Göteborg. Den lättare måltid som normalt ingår för 1 klass i X 2000 ingår däremot inte vid köp av Just nu-biljetten.

Tydligen vet inte ens personalen vad som skall ingå i det hela.
Jag får erkänna att jag hade fel.

/Fredde

Pson 2005-09-12 06:46

De 4 gånger som jag åkt Just Nu 1 Klass har jag blivit uppmärksammad på detta i alla fall tre gånger. Annars står ju "buffén" uppdukad i mitten av vagnen (eller slutet om det är ett ombyggt tåg) och förmodligen upptäcker man buffén ändå. :)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:45.