![]() |
[TRS2006] - Fredrik. Egen avdelning 2006?
Fredrik.
Går det att ordna en egen avdelning för Trainz2006, så som för Allmänt, Landskap, 3D-design och Scenarios. Fått den uppfattningen att det är väldigt mycket som strular med 2006 just nu och då borde det väl vara bra att samla detta i ett eget fack för just 2006. |
Om det går att ladda ner rutter från trs2004 till 2006 och tvärtom och även 3D objekten går på samma system som innan tycker jag det känns lite onödigt då forumen heter exempel Trainz - allmänt om Trainz
|
Kanske ska förtydliga mig lite mer.
Så som jag har skrivit nu, så kan det uppfattas som ett helt nytt fack med alla kategorier. Vad jag egentligen menade. Är att Trainz2006 får ett eget fack bland dom andra kategorierna som finns så länge. Trainz - Allmänt om Trainz</STRONG> Landskapsdesign - Trainz</STRONG> 3D-design - Trainz</STRONG> Scenarios och scripts</STRONG> Downloads</STRONG> Att här även lägga till Trainz2006 Har ju kommit 5-6 trådar som bara handlar om just 2006 på ett par dagar och då är det bara några stycken som än har skaffat spelet. Hur det ser ut om en vecka eller två vet vi ju inget om just nu. Men då det verkar vara lite strul, så här i början. Vore det väl bra att kunna samla allt detta i ett eget fack om just 2006. |
Låter som en bra idé Bengan tycker jag. Sedan kanske svaren kan samlas i en FAQ för TRS2006 där svaren redovisas.
Lite tänkande får man allt nog ställa om i TRS2006 i jämförelse med TRS2004, UTC m.m då varje ny version alltid ändrar på någonting man är van vid att göra på ett annat sätt. :rolleyes: |
Citat:
|
Jag är tveksam till att införa 5 nya forum. För många forum splittrar bara forumet. Vi har ju tidigare klarat av att ha forum vid övergångar från Trainz 1.3 till UTC och från UTC till TRS2004.
Det man kan önska och hoppas är ju att man i ämnesraden vid nya trådar är att man är tydlig och skriver TRS2004 eller TRS2006 så blir det betydligt enklare och mer lättöverskådligare. Att ha totalt 10 forum för Trainz tror jag bara kommer skapa förvirring av de ev. nya medlemmar som kan tänkas dyka upp. |
Jag tror inte att Bengan menade fem nya forum enbart för ett TRS2006 utan ett enda för TRS2006. Men vi kanske klarar oss som det är trots allt, om vi bara följer rådet att "märka" tråden TRS2204 eller TRS2006. :)
|
Fredrik, jag tror att en sepparat avdelning, kallad TRS2006, vore bra.
Och den behöver inte ha olika underavdelningar. /Lars |
Hej, har lite funderingar runtomkring detta med nya forum kontra nya versioner av simulatorer... Är ju ingen aktiv användare av Trainz, men följer om inte alla så nästan alla trådar om Trainz likaväl med nöje. Men, mina funderingar är från perspektivet nya versioner och helt nya simulatorer kontra hur man lämpligen gör med forum... Sett utifrån mitt perspektiv, naturligtvis.
Det har ju här höjts önskemål att ha ett TRS2006-forum som ett eget forum. Alltså, inte med en egen trädstruktur under, utan som ett paralellet forum till exvis landskapsdesign - Trainz. I mina öron låter inte det helt fiffigt av den anledningen att det känns lite otydligt hur repektive forum då ska utnyttjas... Bygger man t.ex en rutt i TRS2006, ska man då posta i landskapsdesign -Trainz eller TRS2006? Just nu är det en hel del "pionjär-diskussioner" med TRS2006 och dess specifka egenskaper så det är väldigt fokuserat nu och kan kännas angeläget att ha ett eget forum för det... Men, jag inbillar mig att TRS2006 kommer så småningom att vara den simulator man typiskt har om man är Trainz-användare, i samma takt som mer och mer TRS2006-only-material kommer fram... Ungefär som det va när TRS2004 kom och UTC var den då gällande versionen, väldigt snart va TRS2004 den huvudsakliga versionen av Trainz som berördes här. Vad jag hittills snappat upp så är tekniksprånget inte heller anmärkningsvärt större TRS2004 till TRS2006, än vad det var mellan UTC till TRS2004. Och då fungerade det utmärkt att fortsätta i befintliga forum. Anledningen till att jag "tycker till" är ju att om ett år, så har vi två nya simulatorer, såvitt vi vet, KRS och TMTS... Flera bubblare finns ju dessutom, såsom TA och BVE, nån av dom har ju faktiskt potential att ta fart även den... MSTS lär ju dock tonas ner och krympa, då dess efterträdare är uppe på banan är min magkänsla... Om då varje simulator vid versions-uppgraderingar ska ha nya forum, blir det snart ganska många forum... Jag lägger då en röst för att inte göra ett nytt forum, utan att i trådar vara tydliga med vilken version man syftar till, så som man redan påtagligt gjorde på ett bra sätt då TRS2004 kom. Sedan skulle jag gärna se en lätt-hittad FAQ där de specifika TRS2006-tipsen och "know-howen" samlas... På det sättet tror jag att det blir en renare o snyggare struktur framåt och det är något självklart ska gälla alla simulatorer. Däremot kanske en ny version av en simulator har fått ny funktionalitet, t.ex multiplayer... En sådan specifik ny stor feature är ju på sin plats att ha ett eget forum. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:49. |