![]() |
Lbj 2006
5 bifogad(e) fil(er)
Tja, jag har inte hunnit göra så mycket än, men lite kan jag väl visa av min nya rutt i TRS2006...
Som tidigare blir det ett antal linjer ifrån mindre stationer/industrier som knyter samman vid en större station/bangård. Första linjen går ifrån en liten ändstation med anknytande timmerlager. Tågen står för timmer och persontransport medans lastbilar kör förbi med containrar. Lastbilarna är körbara som tåg och går på osynligt spår i ytterfilen på 4-filig väg. Tanken är att de skall genereras i en dold portal bortom ändstationen och sedan köra längs med sträckan till en containerstation vid huvudorten för lastning till tåg. Längs sträckan finns även en liten semesterby med nerlagd station och ett mötesspår. Tyvärr har jag inte hittat riktigt rätt väg än så det får bli med trotoar :D |
Snyggt!
Mycket snyggt må jag säga:D Rälsen i det nedlagda mötesspåret: finns det till TRS 2004?
MVH Kristian:) |
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Den är inbyggd i 2006 men du hittar den även här: http://www.vsr.org.uk/?projectid=1 Bättre bild på det nedan |
Fint Patrik!!
Hej
Tack för tipset :) |
Hej.
mycket mycket fint |
Inte ofta jag skriver här, men nu måste jag banne mig göra det. Du är verkligen något enormt duktig! Så snyggt så det inte finns....
|
1 bifogad(e) fil(er)
Tackar så mycket, alltid trevligt med lite beröm :)
Faktiskt rätt kul att se de körbara lastbilarna köra jämsides med vanliga trafiken! Fick en liten idé nu om man kunde fixa en osynlig vagn att ha som "spacer" mellan två långtradare som kör på rad. Då räknas ju båda som ett tåg och med en förare. Undrar om någon sådan finns tro? |
2 bifogad(e) fil(er)
Några nattbilder med :p
Har nu bytt motorvägen till HP-trainz som är utan trotoar, har färre polys och korsningar där trafiken svänger "rätt". Hittade även en osynlig "spacer" så man kan köra flera långtradare som en. Vill passa på att tacka Bengan för alla vägskyltar och refuger mm som han laddat upp på DLS! Har nu ca 1.5 mil järnväg klar genom skog, skall börja på mera landsbyggd och sedan ett industriområde med anslutande bangård och knutpunkt. Som vanligt blir detta ett långtidsprojekt :rolleyes: |
Tackar, men vi får inte glömma emges (Mats Strid). Det är hans skyltar och jag har bara byt ut bilderna mot nya.
|
Hm...den där sista bilden? Finns det Rc-hytt i spelet nu?
|
Citat:
|
2 bifogad(e) fil(er)
Japp, Lokkalles Y1:a rekommenderas varmt! Även bra för att testa kurvor med eftersom cabben lutar och man kan bli rejält åksjuk om det svänger för snävt! :D
Två bilder till... Skog, skog, skog... Tåget i första bilden kör i skogen till vänster på andra bilden. Eller kanske som en del tycker om mina inlägg: spam, spam, spam! Måste se lite Monty Python bara för det! :D |
Fina bilder.
Lastbilen på sista påminner mej om Z65 på något mystiskt sätt;) |
2 bifogad(e) fil(er)
Har börjat på första bangården vid huvudorten Lyckebo nu. Hittade en textur som passar skapligt mellan HP-trainz spår. Tanken är att alla spåren skall vika av i en lång kurva åt vänster innan de går ihop igen.
Den förhöjda avsatsen skall jag dock försöka hitta något bättre för... Har även pillat lite med att ändra/ta bort spårljudet på osynliga spåret för lastbilarna. Funkade faktiskt, men man måste visst även ta bort det för lastbilarnas bogeys... |
2 bifogad(e) fil(er)
Hmm, jag börjar seriöst tvivla på min mentala hälsa nu. Kanske brossan haft rätt hela tiden... :D
Bild 1: Hur klok är man när man frivilligt ger sig på att elektrifiera en sån här bangård? Bara denna raksträckan tog 2 kvällar och ett 100-tal tappade hår, men visst blir det snyggt med Tomas detaljerade luftledning! Bild 2: Sannerligen hur klok är man på en skala när resten av bangården som skall elektrifieras går i en lång kurva??? Sen är det alla femtielva växlar med :rolleyes: |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:49. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009