Citat:
Ursprungligen postat av ssg
När jag tagit kortet vilket borde ske inom en snar framtid så skall jag efter gymnasiet försöka satsa på att köpa en begagnad bil av årsmodell 85 och framåt, gärna en lågmilare till ett pris på max 15-20000:-
Det som känns lockande just nu är saab 9000, VW golf, Peugeot 205, 405, volvo 800/900 serien med flera. En fördel vore om den är billig i försäkring men det blir den inte om jag inte hittar någon tant Agda i Väsertbottens inland och ställa bilen på henne 
|
SAAB 9000 är en trevlig bil men dyr i försäkringen då den är ruskigt stöldbegärlig (ca 8000 kr/år om man väljer en helförsäkring), om du köper en 9000 skaffa gärna en rattkrycka också, men det skall vara en riktigt en ingen snikvariant som nästan öppnar sig bara man tittar på den, dom som kostar runt 1000-lappen håller väldigt bra kvalitet (själv har jag en mega club ca 995:-, mega club betalar självrisk upp till 5000 kr om bilen blir stulen fast rattkryckan sitter på (ja jag vet smygreklam)
En rattkrycka är bra att ha även om man skaffar en annan sorts bil, vad jag vet så har den räddat min nuvarande 9000 vid åtminstone ett tillfälle sedan jag köpte den för 1½ år sedan (och ja jag hade den i ett låst garaget vid det tillfället, med rattkryckan på, minst 3 garage bröts upp samtidigt, min bil var den enda som var orörd efteråt)
Hälsar
Bengt