Trevligt med lite MJ bilder!
Min anläggning har tyvärr inte kommit så långt än, varit mycket tester av datorstyrning och planering och sen kom värmen i sommar...
Men nu hoppas jag komma igång så smått igen och har ställt det största bordet på högkant för att montera växelmotorer samt dekoders och elektronik för återkoppling till datorn. Totalt får banan ca 80 meter spår och ett 50-tal växlar, allt styrt via datorn och Traincontroller för kombinerad automatisk och manuell trafik.
Jag är en outsider här o bygger i N-skalan med Peco code55 som limmas med latexfog
Köra multade RC-lok i N är rätt trevligt faktiskt.
Tanken är att lägga allt spår och trimma in datorstyrning och körning på scheman först INNAN något landskap byggs eller rälsen får ballast. Så det lär ta ett bra tag innan man ser något annat än naken plywood på banan...
Får jag ordning på allt så kommer jag även att använda RR&Co*s +4Dsound med surroundhögtalare placerade runt anläggningen och ljud som följer tågen runt. Det blir för smått med högtalare i RC o växellok i N...
Min spårplan ändras hela tiden så jag måste rita en ny sån...
Några bilder som togs i våras samt gamla spårplanen som nu ändrats en del... Ena bilden visar de Conrad växelmotorer jag monterar under banan, fast just denna har fått armen förlängd.
Visst är "landskapet" på sista bilden snyggt!