Direkt svar: NEJ!
-= XTracks skolan =-
I MSTS\Global mappen finns en fil som heter tsection.dat (inte samma som i ruttmapen). Denna avspeglar alla spårbitar som finns i MSTS. Xytacks är igentligen bara en updatering på tsection.dat.
För ett tag sedan kom första versionen av xtracks ut. Resutatet av Xtracks 1 var att nya spårbitar las till. Men OkrasaGhia (han som tillverkade xtracks) tänkte inte på standard från början. Detta resulterade i fel i samband med XTracks 2. Varje spårbit har ett unikt nummer (harkel Kuju) och i Xtracks 1 är dessa olika från Xtrack 2, detta på grund av standarlisering. Detta avhjälptes med hjälp av programmet Horace, visst det tog en liten stund (varje world fil skall gås igenom) men detta resulterade också i att signaler flyttade sig, längs hela stäcken. Lösning längre ner på sidan.
Nu med Xtracks 3 så är mycket löst men inte allt, signalflyttning finns kvar och horace behövs forfarande. Men man har slagit ett slag för standalisering, alla som bygger spår jobbar med samma tsection.dat fil.
Signal flyttning avhjälps genom att starta RE, trycka Advanced, kryssa i Rebuild och välja en rutt och sedan starta.
Detta kan kompliterad med att döpa om ruttnamn.tdb till skit.tdb
## Sen ett nyckelord BACKUP, ta en backup på World mappen, .tdb, .tit, .rdb, .rit, tsection.dat (den i ruttmappen) ##
Åter till rebuild det blir ett j*v*a flängande i RE men efter en stund så skall den säga "All World Tiles Visited", om den börjar skicka ut en massa felmeddelanden är det bara lägga tillbaka backupen.
Vet inte om ni blev klokare på detta men tänk en gång extra innan ni mixtrar för mkt med global\tsection.dat....
HP
|