Ämne: JBJ R2
Visa ett inlägg
Gammal 2006-08-25, 01:15   #163
Mazz
Hedersmedlem

Reg.datum: Sep 2001
Standard

Tack Olaf för trevligt referat...

**

Kollat med Json som är den herre som ordnade spår-textur-ändringen och det är ok att vi lägger upp dom, så ni kan använda dom oxå om ni vill.

Stretar vidare, spåren är på huvudbanan framme vid ruttens ände, Jarlsberg. Den stationen behöver jag ta mig en god funderare på innan den spårsätts... Hua, de va trångt me objekt i den tilen...

Triangeln vid stationen där bibanan ansluter är klar nu. Har en liten fråga där, för säkerhets skull, ifall nån skulle invända, kan det gå at justera lite. plant trodde jag att det nog skulle va, men nähäpp du, här va det inte plant... Alltid krångligare att lägga bangård när det inte är plant...
Nåväl, det jag funderar på, industriområdet är lite omstrukturerat jämfört med ur-JBJ... Följande är gjort:
  • Bibanan har egna spår och slipper industribane-fart förbi industriområdet. C på spårplanen.
  • Förbindelsepunkten för industriområdet är i första hand stationen, där linjetågen kan växlas ihop. I andra hand finns förbindelse mot Jarlsberg, för lokalgodståg dit från industriområdet B på spårplanen.
  • Ny liten bangård i mitten av industriområdet, för lokal växling där. D på kartan.
  • Personförande tåg mellan bibana och Jarlsberg går via stationen till höger, där man på eget perrongspår ändrar färdriktning.
Detta innebär dock att godståg från bibanan med riktning Jarlsberg går upp och vänder vid stationen. Man når nämligen inte "sväng-vänster"-spåret från bibanan, vid A på spårplanen. Nån som har invändningar?
Bifogade bilder

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat