Ämne: Sydostbanan
Visa ett inlägg
Gammal 2006-08-29, 02:00   #93
Håmacon
Medlem

Reg.datum: Mar 2005
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hauguth
Det är alldeles riktigt att det är tungdrivet. Förut hade jag en P4 3,2GHz med 1024 RAM och ett ATI Radeon 9800pro, men efter att jag blivit för noga i byggandet började det fort att lagga en massa, så då bytte jag till ett Nvidia GeForce 7800GTX-grafikkort och eftersom att det använde PCI-express så fick jag även byta moderkort och hela skiten Det fick då bli 2048Mb RAM, 2st 0-raidade SATA-2 hårddiskar (för att kunna ladda spelet snabbare) och en AMD Athlon (San Diego) 3700+. Sen klockade jag upp allt en smula (Processorn till en motsvarande 4000+). Vilken fröjd det var att slänga upp alla grafikparametrar till Max i Trainz 2006 och se hur spelet bara flöt på utan hack och ryck :rolleyes

mvh
Hej hauguth!

Jag har också känt behov av en grafikkortsuppgradering, men jag har inte gått lika långt som du, eftersom jag inte bytte till PCI-express. Kortet är ett Leadtek WinFast A7800 GS TDH och det blev en stor förbättring i FPS-värdena, vilket ju var förhoppningen. Anser du att det räcker med själva kortinstallationen eller bör man också samtidigt ändra i Trainzoption-värdena eller andra parametrar för att kunna kräma ur maximalt ur uppgraderingen?

Hälsningar,
Håkan