Visa ett inlägg
Gammal 2006-10-04, 16:49   #9
Håmacon
Medlem

Reg.datum: Mar 2005
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av CGD
Auran borde hålla sig för goda för att klaga på användare innan de gör något åt sina egna förhållanden.
Hur vore det om de såg till att få ordning hos sig själva och sina associerade först. DLS har blivit rörig. Lok där det skall vara banor och liknande fel. Förklaringar på alla möjliga konstiga språk. Ovanpå detta tillkommer alla frivilligas sidor. Tidigare kunde man hjälpligt komma in på dessa sidor och hämta hem tillbehör, oftast mycket bra saker, till banor och annat som låg på DLS. Nu tycks allt fler komma med krångliga inloggningar och annat kryptiskt som omöjliggör nerladdning. Med tanke på hur mycket dessa sidor betyder för Trainz och dess användare Jorden runt kunde man ju tycka att det borde ligga i Aurans intresse att deras användare kan komma in på sidorna.

Sedan kan man ju också undrar hur lång tid det kommer att ta innan det problemfritt går att ta sig in på DLS. Nu är ju stoppen otaliga och är det inte stopp så är det segt som gammal skit.(Är det måne den RC1166 tänker på). Men rätt skall vara rätt det kan ju gå alldeles utmärkt också.

När de sedan sopat rent i eget hus kan de börja klaga på allt annat och jag skulle inte ta illa upp om de sonika bannlyste användare som bara skickar upp skit. Vidare till Håmacon. DLS är censurerat. Det har varit uppe på Aurans fordon ett antal gånger när saker tas borts eller inte ens får läggas upp.

Vidare, om inte Auran ser upp så är nog deras roll i tågsimulatorer nog snart slut. De har ett program som fungerar minst sagt brisfälligt. Samtidigt får vi se vad andra tillverkare håller på med medan Auran inte har något att komma med.
Ja, jag håller med dig i mycket du skriver CGD, dock kanske inte riktigt allt. Jag har följt den senaste censurdebatten om någon som ville lägga upp material med nazisymboler och blev stoppad (till de flestas uppskattning dock).

Men även här i det svenska forumet har jag blivit upplyst om att t.ex material med klotter, även rena fototexturer från verkligheten så som den nu ser
ut kommer att bli stoppad, så där kanske att vi inte enbart skall hänga ut Auran. Auran har dessutom, särskilt innan SP 1 blev färdig utsatts för en närmast rabiat kritik från vissa personer men vad jag vet aldrig tagit bort de inläggen, så den lilla censur som trots allt finns har jag inga problem att acceptera.

På något sätt anser jag ändå, även om jag principiellt ogillar censur, att ägaren av forumet till syvende och sist måste ha det sista ordet och att moderatorer har en ganska otacksam uppgift som nog ändå är ganska nödvändig om saker och ting inte skall spåra ut helt.

Vad jag absolut inte håller med dig CDG om är att Aurans program skullle vara bristfälligt och att deras roll snart skulle vara överspelad. Jag har full förståelse för att det finns olika uppfattningar i den saken och själv har jag aldrig fattat storheten med SMTS, men det innebär ju inte alls att jag tror att min uppfattning därvidlag skulle innebära att SMTS kommer att gå i putten bara för att jag råkar ha den uppfattningen...

Jag är fortfarande mer än helnöjd med mitt 2006 som för mig fungerar till yttersta belåtenhet och jag kommer nog aldrig att byta simulator, men det beror väl kanske på att jag är så j-a obstinat...

Mvh,
Håkan