Citat:
Ursprungligen postat av CGD
Vet ej. Jag hoppas att det är jag som inte kan läsa! Men jag får ett intryck utav att Auran i och med Trainz Classic kommer att satsa på färdigbygga saker. Vi kommer inta att ha samma möjligheter till att hämta hem bra tillägg för att kunna bygga egna banor.
|
Jag har läst hela tråden och försökt förstå vad Rob egentligen säger och jag förstår inte alls hur du kan tolka det så att Auran skulle vara på väg att självdö. Det är precis tvärtom skulle jag vilja påstå och det verkar också vara den tolkning som den stora majoriteten av Aurans forumsmedlemmar gjort.
Läs gärna själv!
Min tolkning, som naturligtvis inte behöver vara korrekt, är att det dels kommer att rulla på precis som tidigare PLUS att de som tycker att det är besvärligt att hantera allt material i DLS kan köpa ett färdigt paket där allt redan är helt klart och genomgånget. DLS har ju blivit ganska ohanterlig genom den stora mängden av material.
Dessutom står det klart och tydligt att båda varianterna, gammalt och nytt, kommer att kunna samköras och att valmöjligheterna därmed ÖKAR kan jag omöjligt få till att någon självdöd föreligger.
Ibland får jag en mycket stark känsla av att människor som av en eller annan anledning inte fått till det med Trainz, eller från början satsat på en annan SIM sitter och längtar och söker anledningar till att Auran skall gå i putten. Det kan vara att deras dator kanske inte riktigt orkar med att driva spelet riktigt, eller att de kanske misslyckats med SP 1 uppgraderingen som ju inte var alldeles enkel.
Har du förresten försökt att göra om din egen uppgradering som jag förstår sket sig. Jag hade ju samma problem som du redovisat på annat ställe, fick inget felmeddelande utan istället det nya buildtnumret så att jag ett tag trodde att sp 1 inte hade hjälpt när den istället inte hade genomomförts korrekt...
Jag kan nämligen inte tro att det finns flera versioner av uppgraderingsskivan (annat än för de som hade en annan utgångsversion förstås).
Har majoriteten lyckats och några inte gjort det, så måste det väl rimligen vara de som inte lyckats som på något sätt haft otur eller klantat sig. Eller?
Med vänliga hälsningar,
Håkan