Ämne: Auran nytt
Visa ett inlägg
Gammal 2006-10-09, 11:15   #11
Deskgrunt
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 809
Standard

MatsH: Tackar så mycket

Efter att ha läst detta och lite mer på forumet så kanske det finns hopp för Trainz nån gång i framtiden även om jag väl inte är så road just nu. Kanske det dels beror på att man tyckte TRS2004 SP4 var så bra och sedan tyckte att 2006 mest var mycket pengar och lite verkstad. De lyckades liksom förstöra mer än de tillförde enligt mig och fortfarande efter SP1 så är det mycket i skriptväg som inte funkar, delvis kanske pga dålig dokumentation om vad som egentligen är ändrat.

Håmacon: vad jag menar med ny motor är väl inte direkt ökad fps utan mera det sätt som ljus och olika effekter behandlas. Även fysiken skulle behöva en översyn som hantering av objekt som kolliderar, alltså att vagnar inte kan köra igenom varandra osv. Sen finns det i dagens hårdvara effektiva sätt att filtrera bort alla polygoner som döljs av framförvarande polys mm, allt sånt saknar TRS motor och gör den onödigt ineffektiv.

Kanske man blir lite miljöskadad av att spela moderna FPS spel men deras motorer klarar ju att pumpa igenom en avsevärd mängd data med fantastiska ljuseffekter, 3D gräs och träd som vajar i vinden osv.

En rad som ger hopp om bättre motor är ju denna: "Trainz Classics "Metropolis Edition" takes advantage of some new graphical features that will set this theme distinctly apart from its TRS2006 cousin. "

Fast jag har ändå en naggande känsla av att sen Auran fick ny ledning och några av nyckelpersonerna lämnade trainz team så är utvecklingen av nämnda spel inte så prioriterat. Den som lever får se
__________________
/MVH Patrik
Deskgrunt besöker inte forumet just nu   Svara med citat