Ämne: JBJ R2
Visa ett inlägg
Gammal 2006-11-02, 01:35   #197
Mazz
Hedersmedlem

Reg.datum: Sep 2001
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Byggare Bob
Nu struntar jag i vilka lok och vagnar som finns eller inte finns, blir det något av JBJ2 i och med att Hawk påstår i denna tråd:
http://www.e-buzz.net/forum/showpost...&postcount=325

att JBJ2 är nedlagt. Vore synd isåfall.
Mazz vad har du att säga???

Blir det en "beta" av JBJ2 också???
Du får kolla me honom vad som gäller, tror gode Hawk har adderat lite granna i ämnet... Jag har inte lagt ner JBJ2 iallafall...

Under tiden, den sista stationen att spårlägga är ju Jarlsberg, stämmnings-spårplan på bilden... Som synes, är det inte mycke som är sparat från den gamla spårplanen... Hela bangården är flyttad, för att dra bättre nytta av närliggande tiles. Nu konstaterade jag att det fanns ganska mycke "städ" att göra bland objekten, bland annat hade någon hällt ut en halv miljon små fåniga buskar som nog slukade hälften av möjliga objekt i den tilen, bara på dom buskarna... Dom e borta nu... Häckar får man göra av sammansatta objekt, inte enstaka busk-objekt.

Halva bangården är lagd, som synes... det går inte jättefort, då det är ganska mycke tänka när man bygger komplexa spårarrangemang utan dyn-track... Spåren måste ju möta varandra exakt, för att det inte ska se fult ut. Den här stationen, precis som tidigare, är ju den största och jag vill ju at den ska fungera hyggligt med tågrörelser och aktiviteter oxå. Ska bli riktigt spännande att bygga aktiviteter til den här rutten sen. JBJ är ju nu en enkelspårig bana, som löper mellan två dubbelspåriga huvudlinjer, sannolikt statsbanor. Det innebär att i början och i slutet av rutten om man kör hela sträckningen, så får man möjlighet till intensiv trafik på statsbanorna och blygsammare enkelspårs-trafik på själva JBJ.

Efter att denna bangård är lagd o klar, inklusive avslutningsspåren, så ska några justeringar och kompletteringar göras på tidigare ställen. Från alfa-testarna, så fick jag iallafall från en av testarna en jättebra rapport med lite synpunkter, stort tack till magnus_y1 för den!

Lite beska då, från ruttens bygg-förutsättningar... Jag har sedan en tid tok-mycke på jobbet, så tillgänglig tid för MSTS är starkt begränsad, ibland kanske inget alls i veckorna. Gissa vad som får prioriteten... Om Hawk har möjlighet att bygga landskap då så skulle ju förutsättningarna på en första version av rutt förbättras markant. Vi kommer att släppa en rutt JBJ2.0, som i princip är ruttens skick när signalsättningen är klar. En del landskapsarbete bara måste göras, vi hoppas på Hawk där, själv kommer jag inte ha den tiden. Sedan kan det komma en JBJ2.1, där landskapet väsentligt är förbättrat. Några beta-versioner tror jag inte det blir.

Och, som jag sagt tidigare, drar arbetet med JBJ2 ut för långt i tiden, och KRS är i faggorna kommer mitt intresse för MSTS kraftigt att minska, det bara är så... Så för min del brinner det i knutarna om det ska bli nån JBJ2.
Bifogade bilder

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat