Citat:
Ursprungligen postat av knebert
Hej!
Det går inte att i AE se vad det är för växeltyp (tror jag!) men jag är ganska säker på det...
Ändra i rutten? Javisst går det, men då får man antingen:
1. Gå in i RE och ändra växlarna
2. Gå in i ruttens word-filer och ändra (Inget att rekommendera om man inte känner till exakt vad man gör)
3. Ev finns det en möjlighet att byta växlarna i Route Riter, men skulle kunna tro att detta blir ung samma sak som att ändra i word-filerna.
MEN alltid när man ändrar något i rutten som tillhör "järnvägen" så kan det ställa till med stora problem. Detta på grund av att signaler, bommar med mera är så jäkla känsligt för störningar. I princip så räcker det med att 1 (en) signal står fel så funkar inte rutten....
Detta är vad jag vet, kanske finns det något fel eller något att tillägga isåfall får ni andra gå in och rätta....
MVH Kenneth
|
Njaa...
Det är helt rätt, du ser inte i AE vilken växeltyp det är.
Jag förutsätter nu att det är en signalsatt och komplett rutt vi pratar om... Det går INTE att gå in och ändra växlarna, oavsett metod. Det simulatorn tar direktiv ifrån är spårdatabasen, inte world-filerna. Och har du sådana grejjer i ofas, får du krasch. Byte växlar i RE ja, men har du den minsta involveringen av en länkad signal till den växeln måste signalen väck... och har den signalen en försignal som hör till, så blir det bekymmer... Sannolikt behöver man köra en rebuild på rutten efter det... Och, rebuild i en signalsatt rutt blir helt fel.
Kort sagt, nej, det går inte att ändra redan lagda växeltyper i en färdig rutt. Bort me signalerna - byta växlar - rebuild - ny signalsättning är det enda som gäller.