Visa ett inlägg
Gammal 2006-11-09, 22:38   #5
simonbertilsson
Hyttåksfettischist

Reg.datum: May 2005
Skicka ett meddelande via MSN till simonbertilsson
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av vfp420b
Om du är ute efter en avancerad systemkamera så rekommenderar jag 350'n, har ju sett den innan hos andra forumiter, många inställningsmöjligheter och allt, så den skulle jag rekommendera som systemkamera.
Har dock ingen aning om hur 400'n är..

När det gäller S3'an så är det samma kamera som jag har, det är dock ingen systemkamera, utan en digital kompaktkamera, alltså "ersättare" för S2'an i IS-serien.
Skulle rekommendera denna också, om du inte är ute efter en så avancerad systemkamera, för att byta objektiv mellan tele/vidvinkel "hela tiden".. S3'an har även många inställningsmöjligheter, b. la bildstabilisator (så bilderna inte blir så suddiga vid b. la panorering och "vanligt tagande".
Rekommenderar du 350D? Du har ju på sin höjd provat min och Olafs...
Som sagt, det beror ju på vem som ska ha den, och till vad. Själv är jag mycket nöjd med min 350D, men skulle vilja ha lite bättre optik (det är inte bara att köpa kameran och kitgluggen om man vill ha riktigt fina bilder).
Angående 400D så är det en uppgradering av 350D. Den har större färgskärm, har förlorat sin display (alla de funktionerna sitter i skärmen), har dammborttagning på sensorn (skakfunktion) och för den megapixelgalna har den 10 megapixlar istället för 8. Man klarar sig alltså långt på en 350D, som antagligen snart sjunker kraftigt i pris.

Besök gärna min fotoblogg simonbertilsson.wordpress.com
simonbertilsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat