Visa ett inlägg
Gammal 2002-06-05, 15:05   #9
Pson
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Linköping, , Sweden.
Inlägg: 2 663
Skicka ett meddelande via ICQ till Pson Skicka ett meddelande via MSN till Pson
Standard

Hej,

Mycket bra svar Southpole.

Det är tråkigt att folk ska behöva ramla eller knuffas ner på spåret framför ett ingående Tunnelbanetåg!

Ni pratar om galler/glas väggar som öppnar sig när tåget har stannat på stationen - en mycket bra lösning men kanske ack så dyr - men på sikt en bra investering!

Southpole nämnde Spårarbetare som olycksdrabbade - hur kan det komma sig att dem blir påkörda? I sådana fall är det ju något som brister mellan SL/Connex - Tunnelbanetåget - Spårarbetarna.

Jag såg för länge sedan en dokumentär om olyckor i Stockholms Tunnelbana. Det var en arbetare som kördes ihjäl på en bro. Bron var väldigt smal. Det enda som var uppsatt var en skylt med typ "Kör sakta, arbete pågår" men föraren blev dock bländad av solen och såg inte skylten...

Hur ofta händer det egentligen att folk hoppar framför ett vanligt Pendeltåg eller Fjärrtåg på en vanlig Centralstation (då inte Stockholm)...? I Tunnelbanan är det nog mycket mera olycksfall men varför just mera än en vanlig Centralstation?

(Jag tar förgivet att det händer mera olyckor i Tunnelbanan)

Tack för ordet!

Med vänliga hälsningar:



X2000 - Sveriges stora stolthet, ända in på 2000-talet.
Pson besöker inte forumet just nu