Citat:
Ursprungligen postat av alexfaldt
Jag köper ditt resonemang, men tycker fortfarande att det är synd att inte våga prova sig utanför det automstiska läget. Den dagen Jonmpa gör det kommer han att upptäcka hur mycket hans kamera verkligen kan!
Vad det gäller bildkritik vill jag hävda att jag sällan (nästan aldrig) klagar på någon annans bilder om vederbörande inte särskilt bett om det. Det finns andra som är tillräckligt frekventa på den punkten.
Jag har både här och i PV flera gånger opponerat mig mot den elitism som ibland tycks råda fotografer emellan. Det är många som snabbt vuxit i sitt fotande och som lika fort glömt hur det var att kanske inte behärska alla manuella inställningar, något som jag fortfarande inte gör! Jag anser mig inte tillhöra proffsen och tar därför inte åt mig av den kritiken.
|
Bra skrivet, ursäktar de gånger jag varit lite väl barsk och så. Har funderingar på att försöka få det mer lätt att veta vilka som önskar kritik etc., en lite tråkig utveckling som jag själv också är en del av, ska försöka ändra inställningen på den punkten...
som lika fort glömt hur det var att kanske inte behärska alla manuella inställningar.
Det finns andra som är tillräckligt frekventa på den punkten.