Visa ett inlägg
Gammal 2006-11-24, 23:54   #18
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 501
Standard

Det blev ju på det viset at någon smart o fiffigt sätt att skriva in värdet stöds ju inte av MSTS, så det fick bli generellt nollor.

Jag konstaterade oxå i GDSJ, som ju har skyltarna, att texten är oläsbar ända tills man bara är en liten bit ifrån, samt passerar med låg fart. Med tanke på den möda som går åt att få fram vilken lutning det ska vara relativt vad ett värde ger, så är mitt tips att låta dom vara kvar som nollor. Vitsen är att se när en lutning börjar och slutar och om den ökar/minska markant. Som Pursche nämnde i sammanhanget tror jag, värdena får man se till att skaffa sig genom linjekännedom...

Kört en del nu med lutningsvisarna på plats och det ger en väldigt bra information som underlättar att hålla jämn fart.
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker forumet just nu   Svara med citat