Citat:
Ursprungligen postat av Mazz
Ett mycket gott initiativ, men för att det ska vara riktigt bra, så bör det ju vara åt båda hållen, dvs konverteringar från och till TRS till och från MSTS.  Sen är det ju upp till var och en om man vill konvertera sina byggen, men för att det ska vara vettig genomslagskraft, så bör nog förslaget presenteras dubbelriktat tror jag, inte bara till Trainz.
Som ni redan vet, så de objekt jag bygger kommer numera alltid ut även till Trainz och det är standard för mig nu. Det var en av ideerna inom Banbyggarna att komma fram med lösningar och "know-how" att bygga till de båda. Förhoppningsvis kanske man kan använda källfilerna även till KRS, när den tiden så kommer.
Har varit väldigt upptagen med att bygga på JBJ2 senaste tiden, men det finns ett antal objekt "på ritbordet" framåt, de som kikat i JBJ2-tråden vet redan att Alvesta station är påbörjad. I JBJ2 kommer dessutom ett antal broar att behövas, nya byggnader både järnvägsmässiga och "vanliga". Så, objekt till båda simulatorerna kommer fyllas på. Inga objekt kommer att hållas exklusivt för JBJ, utan kommer att läggas upp så det är tillgängliga för alla, så snart dom är klara. Oavsett om man för stunden nyttjar MSTS eller Trainz. 
|
Naturligtvis var detta också tanken med idén,att man inte ska behöva dubbelbygga.
Jag kan själv tänka mig att med lite hjälp konvertera mina objekt till msts.
Så om någon vill kan jag skicka filerna som behövs.
Undrar även vad det är för skillnad på gmax och ...fick en blackout,vad heter msts specialprogram?...
Vilket är enklast att bygga i?