Visa ett inlägg
Gammal 2007-03-06, 22:14   #2
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
Standard

Ja, jag håller med om att det ser väldigt lovande ut. Efter att ha arbetat senaste tiden ganska intensivt med MSTS-signalerna och dess script på funktionsnivå, så har man ju även byggt på lite "önskningar" inför de kommande simulatorerna. Jag gillar MSTS princip, där man skapar olika funktionella signaler (mitt paket är uppe i över 100 olika typer nu... )som man sedan använder på olika sätt i rutten och ger olika funktionalitet beroende på hur den är konfigurerad. Det innebär att man direkt får rätt signalfunktion för den signalen man placerar utan att behöva fundera mer än att välja rätt typ, resten sitter där med automatik. Det gör att signalsättning av en hel rutt kan ske ganska snabbt.

Jag tolkar de bilder som visas nu att det tänkandet återfinns i KRS och det glädjer mig. Utöver det, så är möjligheten att skicka meddelanden mellan olika signaler bra oxå, det kommer vara användbart. Ser även ut som om man skicka rapporter till ett debug-fönster, toppen i så fall.

Ta beslut i förhållande till avstånd finns oxå, det bör kunna bli användbart det med.

Lysande att man kan placera/ta bort signaler när man vill, det har man saknat i MSTS.. eller rättare sagt, man måste vara på sin vakt när man gör det...

Att det finns integrerat stöd för som synes ett bra script-system är ju strålande, det bör lappa över det som "typ-signal"-principen inte klarar... Bl.a så önskar man sig att kunna ge olika fordonsrörelser olika kategorier, t.ex ATC-utrustat tåg, är det tåg med lutande korg etc, för at kunna lämna lämpliga ATC-besked etc...

Detta är ju utgår jag i från bara ett första "skrap-på-ytan", men det ger väldigt goda vibbar tycker jag, så här ungefär hade jag önskat mig utförandet... Ser mycket positivt på fortsättningen.
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se

Senast redigerad av Mazz den 2007-03-06 klockan 22:41.
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat