Ämne: JBJ R2
Visa ett inlägg
Gammal 2007-04-14, 18:12   #366
magnus_y1
Medlem

Reg.datum: Nov 2004
Skicka ett meddelande via MSN till magnus_y1
Question

Citat:
Ursprungligen postat av Mazz
Liten lägesrapport.

Signalsättningen har nu nått fram till 50% -sträcket, så det tar sig.

Där det glesar ut, är där enkelspåret tar vid. Betydligt snabbare att signalsätta, doch har jag ju de två stora stationerna kvar att göra åsså.

Den lösning som valdes vad gäller kort avstånd mellan signaler vid stationer, som gjorde att det inte hanns med att stanna om utfartssignalen (+mellansignalen) stod i stopp, anser jag nu att det fungerar bra.

Infarts-signalen ger ju nu "Kör 40" istället för "Kör vänta stopp" och man får i blocksignalen innan beskedet "Kör vänta Kör 40". Tror att rutten nog kommer att hålla nu för att köra utan track monitor och utan att överskrida varken rött ljus eller hastighet, om man inte fumlar förståss... Att man ser signalerna på ordentligt avstånd underlättar ju det med, förståss...

äventyret fortsätter...
Swe bra ut, den valda lösningen för kort signalavstånd är mycket tilltalande. Bör även kunna användas om mna vill tigtha till några block på linjen fast då kan mna använda en kör 70 signal istället. Det enda som skulle göra att man behövde TM är väll om det inte kom upp några orienteringstavlor för stationerna. Men det antar jag är inplanerat(?). Lycka till med frotsättningen, det ser bra ut.

/Magnus
magnus_y1 besöker inte forumet just nu   Svara med citat