Visa ett inlägg
Gammal 2002-07-03, 01:36   #5
lasse1067
Member

Reg.datum: Dec 2001
Standard

Hej!

Låter lovande att det finns dom som redan snickrar på detta. Hur ligger det till med att skapa spårsanerade stationer, jag menar just själva resterna av spåren. Ofta så bröt man bara rälerna och lät slipersen ligga kvar i marken. Går detta att återskapa i MSTS? Har också sett spårsanerade stationer där växlar till sidospår legat kvar men själva sidospåret varit rivet och en bra bit på väg till att bli övervuxet. Detta scenario i kombination med en förfallen stationsbyggnad med igensatta fönster skulle kunna bli en stämmningsfull del av en rutt.

Själv håller jag som bäst på att försöka förstå mig på 3D-Studiomax där jag hoppas kunna lära mig bygga fordon att bidra med, bara man visste hur filer skulle sparas/exporteras eller vad man nu måste göra för att få skapelserna att fungera i MSTS. Jag har tidigare efterlyst om någon vänlig själ (läs: 3D-byggare) skulle vilja lägga upp en enkel skola över hur man bygger fordon. Som exempel kunde man ta en liten motordressin, tyngdpunkten skulle inte ligga på det grafiska utan snarare på hur man skall göra för att få det att fungera i MSTS.

MVH/Lasse

lasse1067 besöker inte forumet just nu