Citat:
Ursprungligen postat av Deskgrunt
Kan någon förklara för mig vad som är nytt i Trainz Classics egentligen???
Vad jag lyckats hitta så är inget nytt när det gäller grafikmotorn (alltså samma som i TRS2004 vilken redan då var gammal) och det är samma gamla signal ickesystem och ickeAI.
Däremot så har man tydligen tagit bort en massa inbyggt material vilket väl kan vara både för och nackdel... Fördel om man inte behöver det men rejäl nackdel om den nerladdade rutten använt tidigare inbyggt material som nu inte finns och inte hittat sig till DLS heller...
Kollar man screenshots så ser det ju onekligen ut som TRS2004 fast med lite andra färger i menyn...
Så om man redan har TRS2004 eller 2006 finns det väl ingen större anledning till att köpa Trainz Classics? 
|
Hej Patrik!
Det är en bra fråga. Jag har tyvärr inte heller fått nå't riktigt grepp om vad det innebär.
Enligt
Trainz News från den 1 maj så ska följande "features" finnas med:
- Flexible Cab Signalling system
- Headlight dimmer system
- Flashing ditch-lights
- Train controlled sounds, lights and boom gates at build-in road crossings
- Automatic Train Protection options
- New sound functions for better representation of electric traction
- New Freeways feature supporting and including one way and multi-lane roads
- Remodelled roadway traffic featuring working head lights
- Computerised in-cab displays
- Improved Heads-Up-Display options
- Improved session-design options
Annars har det som sagt varit tunt med info och screenshots. Om jag har fattat det rätt så kommer det att släppas en hel serie med "Trainz Classics", och alla kommer att vara "Stand Alone"-program med fokus på en viss bana.
Har precis slängt ut TRS06 till förmån för TRS04, så jag kommer nog att avvakta ett tag innan jag lägger en eventuell beställning på Classics.
Inte mycket till svar på dina frågor tyvärr.

mvh .... Mats