Visa ett inlägg
Gammal 2007-06-22, 11:20   #7
MatsH
Månadens bild - Mars 2005

Reg.datum: Feb 2002
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Håmacon
Det är alltid kul med synpunkter på Trainz och jag tycker väl att det ligger mycket i båda eras synpunkter.

Själv kör jag ju 2006 och kommer aldrig att vilja gå tillbaka till 2004 eftersom allt känns mycket bättre i 2006. Om fördelen bara består i att 2004 lättare accepeterar felaktigt material så tycker i alla fall inte jag att det är en fördel.

Enda problemet jag tidigare har haft har varit med Download Helper men den fungerar nu som en dröm och hittar blixtsnabbt alla tillbehör till de mest komplicerade nedladdningar. Min nya kraftfulla maskin ger också full rättvisa och prestanda med 60 FPS och inga laddhack ens på värstingbanorna så det skall bli kul att återuppta byggandet till hösten.

Sen är det väl kul och bra med lite konkurrens också. Kuju. Jojo, har man bara tid och lust att vänta ett par år till så...

Ja, jag har redan beställt Trainz Classics...

Ha det bra!
Håkan
Fördelar finns med både 04 och 06. Själv ersatte jag TRS04 samma dag som jag fick 06 och har sedan dess kört TRS06. CMP är ett mycket användbart program som jag inte haft några problem med alls, vare sig kontakt med DLS eller något annat. Dessutom är lokens lysen så mycket bättre i TRS06. Hantering av felaktigt material tycker jag nog att TRS06 klarar bäst efter SP1, eftersom man nu kan välja att slippa alla dessa varningar.

Att jag nu gått tillbaka till 04 finns det ett par anledningar till.
Jag har låtit Trainz vara under en längre tid, och nu när jag fick lust att börja igen så tänkte jag prova 04 bara för att se hur det kändes.
Och om jag ska vara ärlig så kändes det som att komma hem igen.

Kan dessutom lägga till att jag ville använda LLJ's växlingsvall, vilken tyvärr inte fungerar i TRS06.

Även om man kan skapa egna sökfilter för Surveyor i 06 så tycker jag att filtren i 04 fungerar smidigare, kanske därför att jag byggt så mycket i 04 tidigare. Ett annat skäl är att jag inte tror att problemet med utländska bokstäver (å,ä,ö,ü m.fl.) någonsin kommer att få en lösning i TRS06, och det finns många trevliga objekt jag vill använda som tyvärr använder dessa bokstäver i framförallt texturer och som då blir texturlösa.

Trevlig midsommar ....
.... Mats

Senast redigerad av MatsH den 2007-06-22 klockan 12:13.
MatsH besöker inte forumet just nu   Svara med citat