Visa ett inlägg
Gammal 2007-06-22, 16:44   #8
Deskgrunt
Hedersmedlem

Reg.datum: Jan 2005
Standard

Känner igen mig precis i det MatsH skriver.
Just att man lyckades "ta sönder" stödet för många skripts och utländska tecken i TRS2006 samt att det tog ett år innan de värsta buggarna fixades med SP1 fick kanske mig att tycka extra illa om produkten... Att det sen inte kom ut någon CCG eller förklaring på vilka förändringar som gjorts var inte så lyckat heller. Alla fick gissa sig till varför sakerna inte funkade längre.

När SP1 äntligen kom så gav jag det en chans till och installerade, men efter ett par veckor åkte det ut igen. Fortfarande var där saker som borde fixas och man trodde väl att Auran skulle ge ut ännu en patch för att tillgodose sina kunder som betalat över 500 spänn för produkten. Men icke, någon mer patch lär det inte bli utan nu vill man istället sälja en ny version utan att nämna vad som är fixat ens...

Att de tog bort stödet för utländska tecken är ju extra märkligt eftersom Auran hela tiden vill marknadsföra spelet som internationellt med olika språkversioner osv. Speciellt med tanke på att så många skapare av objekt räknat med att stödet fanns där i 2004 och aldrig kunnat drömma om att det bara skulle tas bort.

Visst finns det några bra saker också i 2006. Det jag möjligen skulle sakna vid tillbakagång till 2004 är väl att vissa skripts bara är gjorda för 2006.

Håmacon: du får gärna säga vad du tycker om Trainz Classics sen. Är nyfiken på vad som egentligen är nytt som sagt.

Kuju skall väl inte dröja flera år hoppas jag, de har ju redan visat upp en del. Däremot återstår det ju att se hur bra det spelet är och om skapare av svenska objekt är pigga på att konvertera/göra nytt. Men du har rätt i att något alternativ till Trainz finns inte än.

Sen beror det nog mycket på hur man använder Trainz med vilken version som man tycker är bäst. För skapare av egna objekt som Mats så förstår jag att 2004 känns mer som hemma.

Jag har pysslat med MJ i vinter men det har legat lågt sista månaderna. Nu kände jag plötsligt lust för att göra lite i Trainz istället. Hade tänkt mig göra en slags "skärmsläckare" med ett stationsområde där skriptade tåg kör förbi/växlar och kameran skiftar mellan fasta positioner. Då kunde man låta flera portaler mata fram en mängd av STWs fina lok/vagnar och sitta o titta på. Men vet inte om jag orkar installera allt igen och vilken version man skall välja...

Glad Midsommar!