För att upplysningsvis komplettera inlägget ovan har Tågias Informationsansvarige hela tiden vara mycket noga med att be om tillstånd att få använda det fotografiska material jag översänt för att förklara vad projeketet handlar om. Inför publiceringen av Vi på Tågia kom återigen frågan om användning av de bilder som tillkommit plus frågan om bilderna tagna av den informationsasnvarige under vår demo fick användas. Det här är alltså inte alldeles så enkelt som det kan framstå.
Alltså kommer jag att be om tillstånd att lägga ut den sida som handlar om vår demo på den kommande hemsidan. Vill sedan någon annan lägga ut hela "blaskan" så är det hans ensak (och problem).
Vad beträffar min relation till Tågia så är det ju min ensak. Uppdragen på Tågia är några av de roligaste saker jag gjort, inte bara för att en gammal diggare helt plötsligt kunde röra sig fritt i depåer och verkstäder och åka hytt. Jag träffade bara trevliga och kunniga människor, från chefer till fotfolk, och lärde mig en massa saker jag inte visste förut. Att sedan Tågia som företeelse är ett missfoster är en helt annan sak.
Och man ska ha väldigt klart för sig att utan Tågia hade C20-modellen inte haft en chans att komma dit den kommit och kommer att komma. Tågia har ställt upp med fordon (2064, 2163 och 2164 om ni vill veta...), personal och nödvändiga tillstånd utan att begära någon ersättning, något som är väldigt långt ifrån självklart.
//Lars S
EDIT: Det slår mig att ytterligare minst en C20 har varit inblandad men den vet jag inte numret på - kanske David minns.
Senast redigerad av UP6936 den 2007-07-05 klockan 00:45.
|