Visa ett inlägg
Gammal 2007-07-22, 03:13   #13
Rc1166
Niträknare & STW-member

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Hur man än vänder sig har man ändan bak.
Ni som läser och skriver här hör ju till de Trainzanvändare som har ett genuint intresse och troligen hyfsade burkar att köra med. Redan med TRS2004 men framför allt med TRS2006 var det många som tyckte att det var för mycket onödiga saker och för mycket att hålla koll på. En vanlig fråga på Aurans forum är just "hur tar jag bort allt som jag inte är intresserad av", det är oftast användare i USA som kommer med den frågan. När jag var i Ängelholm för ett drygt år sedan och demonstrerade TRS2006 på muséet var det en kille som på fullt allvar trodde att en TRS med bara svenskt material skulle vara en storsäljare. Det faktum att den svenska marknaden är så liten att en Trainz på svenska skulle bli dyrare fattade han nog inte.
TC är just en "Trainz Light" med bara två enkla banor som går att köra även på en äldre/svagare dator, sedan är det ju som Håkan säger att visst blir det bra prestanda med ett litet bibliotek men när man laddat allt det man tror man behöver så kommer troligen prestanda att sjunka igen.
Nu ska jag göra en defrag på denna burk och installera Tc build 3336 och se hur det går. Sedan kommer jag att ta ner lite saker från denna site http://www.svoyager.com/ och ha lite kul om inte hustru kommer med nya krav om städning och fönstertvätt.
Ha en trevlig sommer med eller utan TC