Utopia har plötsligt blivit 3-400 baseboards större!
Nej, vi har inte vuxit med militärens hjälp. Jag har laddat hem Rollings Pass från TrainzItalia och håller på att sammanfoga det med Utopialayouten.
Jag tycker Rollings Pass är ett mästerverk, hinner inte kolla så mycket just nu för jag är på väg ner till min gamla segelbåt,vi skall ut på lite äventyr.
Jag gillar ju öppna, fria landskap där man kan andas och dessutom lämpar sig så bra för tågsimulatorer eftersom man ser det egna och mötande AI-are på lite avstånd.
Bortsätt från att man slipper en massa överdrivet klorofyll och träd och annat siktskymmande så har Rollings Pass något som jag saknar på nästan alla banor, standardbanor eller payware, STIGNINGAR och höjdskillnader som gör körningen lite utmande. Här ligger topparna på över +2000 meters höjd och är vackert snöklädda, precis som i Murchison. (Som också skall införlivas med Utopia som ett sammanhållande nav så snart Mike är färdig med den tredje etappen)
Då är vi uppe i 1500 baseboards nånstans, så det blir samtidigt lite datortestning...
/Håkan