Ämne: En Demofilm
Visa ett inlägg
Gammal 2007-08-19, 00:32   #8
Mazz
Hedersmedlem

Reg.datum: Sep 2001
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Deskgrunt
Ja, jädrar i min matlåda detta ser intressant ut!

Fast minst lika viktigt för att KRS skall lyckas är ju hur bra "communityn" tar emot spelet och hur mycket som skapas till det. Det som talar emot KRS för mig är just att EA har ett finger med. De brukar ha väldigt bråttom till nästa projekt när väl pengarna kommit in... Westwood blev uppköpta av EA och sen gick Command & Conquer serien åt skogen, Dice köptes upp och slutade då bry sig om att stödja MOD-teams för Battlefield-serien, osv. Man pratar mycket om att stödja sin community men håller tunt.

Men vi får väl se hur det går, man kan ju hoppas att de lärt sig
Glad optimist som man är...

Det jag ser i det som hittills är presenterat är ett tillvaratagande av dom bästa sakerna både från Trainz och MSTS, på en bas av nyutvecklad simulator med modern grafikmotor... Se bara på detaljrikedommen på en "enkel" godsvagn... Det säger iallafal mig att Rail Simulator kommer täcka behovet av fina modeller, där klokt bygge inte direkt kommer lida av att man måste begränsa polygonantaltet mer än vad man egentligen vill... Toppa det på grafiksidan med hantering av väsentligt mer högupplösta texturer, plus allt annat bra som är presenterat...

Krydda dessutom det med det faktum att Kuju nu förhoppningsvis snart releasar 3:e generationen tågsimulator... MSTS2 kom visserligen aldrig ut, men generarde garanterat en hel del erfarenheter...

Jag tror och hoppas mot bakgrund av ovanstående att KRS om den releasas detta år kommer mottas med entusiasm av både entusiaster och andra, i synnerhet efter att man tittat på filmen ett antal gånger...

Om EA är bra eller dåligt för Rail Simulator återstår som sagt att se... Man kan ju hoppas att både bra produkt och tjäna goda pengar kan gå ihop även i det långa loppet. Notera även att Kuju inte är uppköpta av EA, EA är ju "bara" distrubitiören och det är dom sannolikt duktiga på... Man kan hoppas på en bra kombi där kanske...

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se

Senast redigerad av Mazz den 2007-08-19 klockan 00:35.
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat