Ja, det skulle vara skoj...
Men, man måste inse att sådana projekt inte är ett enmans-jobb... Det tar en väldig tid att lägga spår o göra rutt. De spårplaner som fanns tillgängliga är ju dessutom bara schematiska, ska man bygga en rutt som ska "kännas" riktig, måste ju spårläggningen vara någorlunda autentisk också. Och då behövs bättre referenser. Lantmäteriets satelit-bilder kan nog hjälpa där.
De rutter som är på G, som jag spontat kommer på: (förlåt mig om jag glömmer nån....!!)
- VHJ
- JBJ2
- OSJ (eller hur, Pson!)
- LLJ
Dessa rutter har det berättats om i forumet då och då. Jag kan svara för LLJ, den är c:a 10 mil lång, till det så kommer ytterligare 5 mil SJ-linje, varav hälften höghastighet. Till det tillkommer några bibaner, 3 st med vardera 2 - 3 mil körsträcka. Totalt drygt 20 mil, således.
Den här rutten har jag jobbat med sedan januari, och spårläggningen för stomlinjen är klar, jag har bibanorna och SJ-linjen kvar. Samt den stora huvudstads-stationen, som är klar till hälften. Jag har ambitionen att den ska vara klar för release under hösten. (hoppas på regnig höst..) LLJ utgår från St.Anton -rutten från början.
__________________________________________________ __
_____/Mats A