Visa ett inlägg
Gammal 2007-09-09, 06:26   #899
SVoyager
Medlem

Reg.datum: Mar 2006
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Affe
Hur kan du...? Hur... Hur kan du jobba såhär... Spricker inte din hjärna snart av all scriptning... Kanonjobb alltså...
För övrigt... Ska du göra nödöppnigsknappar och nödbroms som funkar...??
Nödöpningsknappar? Dem på passagerare sidan?? hmm, har ingen anning. Det betyder att jag måste göra en annan "hytt". Kanske en "hytt" på M delen. För att kunna trycka på nånting i TRS måste det vara i en hytt model. En hytt kan vara vad som helst. (på AB delen har vi en riktig hytt men på M delen har vi ignen hytt däreför man alltid har en konstig sikte när man väljer hytt sikte i m delen.) Ändå, det är möjligt att göra men det är klart att det finns viktigare saker att göra först. Jag skriver ner det på "to-do" listan.

Nödbromsen redan fungerar i hytten. Vilken nödbroms talar du om?

Citat:
Ursprungligen postat av Jonmpa
Vad kul att höra att du är tillbaka på jobbet med C20 V1.2, då måste jag få ställa en fråga: Kommer den att ha C20 ljud eftersom du lägger ner bra med energi kring tågets ljud? Hursomhelst superbra jobbat, när ungefär kan vi vänta oss släppet av denna C20 modell V1.2? Mvh Johnny Nilsson
Hmm, vet inte om jag förstår dig. Det nya ljud effekt med TC som gör bättre ljud för el tåg fungerar inte så bra. Det låter som en del av denna "feature" har en bug, nånting mycket viktig på C20. Buggen är att man kan inte välja hur snabbt ska ljudet "pitch up" vs tågets hastighet. Så just nu har jag en test ljud men den "pitch not enough" vs tågets hastighet. Låter inte bra. Har ställde en fråga på aurans forum men har fått inget svar. Så C20 och TCs nya ljud effekt ska inte händer (ändå, det är inte alla som har TC så det är okej).

Med dessa sagt ("having said that"), det som jag arbetar på just nu ska fungera med 2004 - 2006 och TC. Men jag bara använder normal ljud filar. Istället för att ha en ljud fil som "pitches up/down" i TC, jag ska ha 175 små ljud filar som ska göra nästan samma.

1.2 kanske på slutet av denna månad. Scripten är klart men ljud filar ska behöva mycket arbete och jag ska ha lite hjälp av min vän (men han har inte så mycket tid så det ska ta tid för att göra det).

SV
SVoyager besöker inte forumet just nu   Svara med citat