Citat:
Ursprungligen postat av fura
Det låter som det är avgörande skillnader mellan 3D Canvas Pro och Gmax.
Då undrar man ju om det är ett misstag att fortsätta med att "skola in sig" på Gmax med modeller till Trainz.
Är det någon som har lite koll på bägge programmen och kan bekräfta att skillnaden är så stor att det är lika bra att ge upp Gmax och börja med 3D Canvas Pro direkt istället?
/Mats
|
Största problemet, som jag ser det i alla fall, är ju det faktum att Gmax officiellt är nedlagt. Att TurboSquid fortsätter att distribuera programmet känns mera inofficiellt tycker jag, och jag är tveksam till att utvecklare av nya spel kommer att ha något samarbete med dom. Men jag kan såklart ha fel.
I och med att Kuju nu har ett samarbete med Amabilis och att 3D-Canvas är det officiella programmet för KRS så har jag bestämt mig för att gå över till det. 3D-Canvas kan ju även exportera både till MSTS och Trainz.
Vad gäller skillnaden mellan de två programmen så innebär det såklart en ny inlärningströskel att passera när man byter program, men det är inte som att börja om från början. Nog har man nytta av att ha hållit på med Gmax innan.
mvh .... Mats