ytterligare ett genmäle
Från en som vet hur det fungerar
Hur felanmälan går till är beroende på märke typ av produkt, hur den är köpt (i butik eller på nätet) och var man bor
tex
Platt Tv
Samsung tv större än 40" ringer man ett servicenummer så kommer det hem en tekniker och lagar TV på plats innom 1 dag!
Pioneer d.o innom 72 timmar
Philips hämtas direkt av servicefirman
produkter som kostar mindre än 1 000kr byts direkt i butik
Naturligtvis så får kunden själv bestämma om han/hon vill ringa servicefirman direkt eller göra en felanmälan till butik, fördelen med att ringa själv är att man på en gång kan bestämma tid för besöket.
Och återigen det är alltid butikens ansvar att kunden får hjälp på rätt sätt
Tyvärr händer det ibland att det blir "strul" kontakta då alltid butikens serviceaansvarige för att få hjälp, tag namn på den personen
Oftast löser sig problemen direkt (vilket Pierres strul visar)
OM du inte får hjälp eller tycker att de gör fel kontakta alltid AHN så får du hjälp
|