Ämne: Får en ny tv
Visa ett inlägg
Gammal 2007-09-30, 08:42   #50
Pierre
Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av pussgurkan
Från en som vet hur det fungerar
Hur felanmälan går till är beroende på märke typ av produkt, hur den är köpt (i butik eller på nätet) och var man bor
tex
Platt Tv
Samsung tv större än 40" ringer man ett servicenummer så kommer det hem en tekniker och lagar TV på plats innom 1 dag!
Pioneer d.o innom 72 timmar
Philips hämtas direkt av servicefirman

produkter som kostar mindre än 1 000kr byts direkt i butik
Naturligtvis så får kunden själv bestämma om han/hon vill ringa servicefirman direkt eller göra en felanmälan till butik, fördelen med att ringa själv är att man på en gång kan bestämma tid för besöket.

Och återigen det är alltid butikens ansvar att kunden får hjälp på rätt sätt

Tyvärr händer det ibland att det blir "strul" kontakta då alltid butikens serviceaansvarige för att få hjälp, tag namn på den personen
Oftast löser sig problemen direkt (vilket Pierres strul visar)

OM du inte får hjälp eller tycker att de gör fel kontakta alltid AHN så får du hjälp

Enligt Mikael på Dustin i tråden på minhembio forumet, så är det i princip bara Anovo som sköter service på tv idag och då går väl felanmälan antagligen till på samma sätt. Jag kan dock tänka mig att större och dyrare apparater har bättre service, men alla har inte råd att köpa sånna!

När man ringer Dustin om vara gått sönder, tycker jag dom kan upplysa kund om att denna kan välja om kund själv vill ta kontakt med servicefirman eller inte. Inte lätt att veta detta om man aldrig handlat på nätet förut! Mig sa dom bara åt att ta kontakt med servicefirman...

Även om det är butikens ansvar att hjälpa kunden, så är det ju inte säkert att butikerna följer detta!

Ska jag köpa nått större typ tv, så blir det i vanlig affär härefter. Kostar lite mer, men då slipper man som kund kontakten med en omöjlig servicefirma. Vill gärna slippa kontakten med servicefirman, om det nu är som Mikael på Dustin säger!?

Senast redigerad av Pierre den 2007-09-30 klockan 08:47.
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat