2007-10-03, 14:38
|
|
Medlem
Reg.datum: Jan 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Pierre
Pussgurkan:
Det var tack vare ditt välformulerade brev, jag fick kontakt och hjälp ifrån Dustin. Det ska du ha stort tack för!
Märkte när jag gick in i menyn att det är väldigt dåligt med inställningar att leka med. Under Bild finns: Kontrast, Ljusstyrka, Bildskärpa, Färgtempratur (Kall, Normal, Varm) och Avbilda rätta "bakgrundsbelysningen" (Ljus, Normal, Mörk). Under Display finns: Zoom, Layout, Stillbild och Overscan. Sen finns Ljud (flest inställningar) och Setup att gå in och ändra på.
Jag har ställt in upplösningen på skrivbordet till 1360 x 768. Tv´n (klarar 1366 x 768) tar då bort 3 rader pixlar på varje sida. Men går jag in på Meny - Setup - PC så står det 1080I. Borde det inte stå 720P?
Och jag är lite undrande över att tv´n klarar 1366 x 768, men kollar jag Nvidias kontrollpanel så finns valen 1600 x 900 och 1920 x 1080 också. Varför finns dom valen om tv´n inte klarar dom?
Man får också ta denna tv för vad det är. Det är en bra tv för det priset! Men den kan inte jämföras med dom stora på detta område (Samsung, Sony m.fl.)...
Hawk:
Tack!
En kompis till mig har en Diboss 40" och köpte en Philips dvd med hdmi. Han sa att det blev en jäkla skillnad. Jag har dock inte sett det, då han jämt spelar dataspel, när man hälsar på honom...
När det gäller digitalbox så lutar det åt en för dom fria kanalerna. OK, det är inte många, men jag vill inte ha fler utgifter just nu!
Tillägg: Irriterar mig mer och mer på högtalarplaceringen på tv´n. Jag fattar inte hur man kan placera högtalare så där? Borde ju vara självklart med antigen lösa högtalare eller löstagbara högtalare på sånna här tv-apparater!!!!
|
Skit fullständigt i en separat dvd-hdmi. Vill du ha mest valuta för pengarna och skapa en mediecentral utanför datorn är det Xbox 360 Elite som gäller. Eller det gamla vanliga 360 Premium. Men Elite har stöd upp till 1080i, vilket ska vara en kanonupplösning. Jag har inte provat, men de som har den versionen har väldigt vacker upplösning. Jag ska själv byta in mitt Premium mot Elite för 99 kr på EB Games. Dock har jag ingen HDMI-TV än, men det kommer ju såsmåningom.
|