Visa ett inlägg
Gammal 2007-10-08, 22:03   #1
Rc1166
Niträknare & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Segeltorp, , Sweden.
Inlägg: 1 428
Standard Översättningar

Jag har testat att köra ånglok med varierande framgång.
Först lite översättning av tangentbordskontrollerna.
Strålpump är EAs "nysvenska" för injektor. Injektor 1 sitter på eldarsidan. 2:an på förarsidan. Engelska lok är vänsterkörda
Spjäll är "damper" men kräver många M/shiftM tryckningar för att öppnas/stängas
Ventilator är sotaren. Även här krävs många N/ShiftN tryckningar för att funka.
För att ha en aning om vad som händer så tryck F5 två ggr för att få upp "instrumentpanelen".
Något verkar skummt med "steam usage" för när jag står still och eldar med sotaren öppen sjunker ångtrycket!! Överhuvud taget så verkar det vara brister i skalriktighet på många ställen. Jag har lyckats göra 0 till 100 km/h på lite drygt 10 sekunder med ett ganska tungt tåg
__________________
Kenny
Rc1166 besöker inte forumet just nu  
Svara med citat