Datorn i delar som Basse tipsa om verkar bra, men har man inte råd eller behov av att köpa en hel dator, så är ett uppgraderingspaket en bra idé.
Med uppgraderingspaketet får du moderkort, minne och processor. Dom andra delarna tar du från din nuvarande dator! Ett nytt nätaggregat kan behövas, om ditt gamla är för klent. 350-400w räcker (om du inte ska en massa hårddiskar och annat!?)...
Nu säger du inte om det är nån av dom uppgraderingspaketen jag tipsa om, som du tänker på? Du säger inte heller om det gäller Intel eller AMD?
Intel kan jag inte säga nått om, då jag kört AMD länge. Men båda paketen jag tipsa om har micro-ATX moderkort. Det är både bra och dåligt. Till det bra hör att dom är små och du kan senare köpa en micro låda/chassi (tar väldigt liten plats). Till det dåliga hör att dom har få minnesplatser (bara 2 platser oftast). Men om det inte skulle räcka till, kan ju alltid ett nytt moderkort handlas senare!
Om man inte har ett grafikkort för PCI-Express plats, så måste ett nytt sånt inhandlas för dessa paket. Men du har ju beställt ett Geforce 8500GT, så då är det lugnt...
Vilket av uppgraderingspaketen du än väljer, så kommer du märka skillnad mot din gamla dator!!!!