Visa ett inlägg
Gammal 2007-10-28, 19:26   #43
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av v10
jag är inget geni på att bygga 3d modeller men jag kanske kan vara till hjälp ändå det kan vara så att du måste plocka bort den löpboggin o animera den som en egen boggi o har en atatchmentpoint på loket så att den följer spåret separat o blir mer av en vagn man måste sätta på spåret separat ( som en tender) då loket blir för långt med den i en skarp kurva, även om jag betvivlar att det hade set annorlunda ut på originalet i den kurvan jag hoppas att jag kan ha varit till någon hjälp, fortsätt med detta underbara arbete, jag vill se mer
Tack v10,
det är tre separata boggier, problemet är att drivboggin (drivhjul och hela slidstyrningen med cylindrar) är så lång att den "skär in i" främre delen av underredet. Löphjulet bak vrider sig kring sin "pivot" men "överhänget" bak gör att den hamnar utanför spåret. Jag misstänker att man måste fixa detta med ett "Look at constraint", frågan är bara hur?
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat