Citat:
Ursprungligen postat av Totte
Hej Mazz!
Vad är det för fel på danska sidan? Jag tycker att den är bra och enkelt att installera. De är inbakade i installationsprogrammet och de som inte har datorrutin, klarar sig utan svårigheter. Jag själv har tagit dem från danska sidan och de funkade utmärkt.
|
Absolut inget fel på den danska sidan.
Det jag förklarar är att det är av synnerligen vikt för den mindre erfarne att man allra sist installerar tsection.dat, så är man säker på att man har den
nyaste tsection.dat. Det är ju vad som genom tiderna har trasslat för många, som du ju känner till.
Ett exempel.
Om Newroads kommer ut med uppgradering, så kommer den att innehålla en nyare tsection än vad Xtracks har. Då måste man göra det i omvänd ordning jämfört med vad du säger.
Så, för att slippa resonemang vilket som ska installeras först, så är det smidigare och rakare att alltid rekommendera att installera tsection sist och separat, så behöver ingen fundera på vad som är nyast.
Det finns ju betydligt fler add-on-paket än Newroads och Xtracks, så det är ju egentligen mer komplext än bara dessa två. Det jag föreslår är tillförlitligt, oavsett vad det är för tilläggspaket det handlar om.
Den erfarne kan naturligtvis göra på andra sätt.