Visa ett inlägg
Gammal 2007-11-15, 01:35   #20
Mazz
Hedersmedlem

Reg.datum: Sep 2001
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pierre
Du har inte skrivit om du installerat extra tåg och rutter? Eller har du bara standard tåg/rutter?

Börja med att installera msts (inst. alla 6 org. rutterna).
Installera msts-uppdateringen (annars går inte msts-bin att inst.).
Installera senaste new roads.
Installera senaste xtracks.
Installera msts-bin.

Sen kan du inst. extra tåg och rutter och det borde fungera...
Om nån rutt kräver annat spårpaket t.ex. scale rail, inst. det innan xtracks!
Kör denna ordning som Pierre föreslår. Jag adderar dock följande:

TESTA mellan varje moment, så du vet när det börjar skräpa sig. Första test är alltså att kolla att en standard out-of-the-box MSTS fungerar. Gör den inte det, har du sannolikt nått i datorn som MSTS inte gillar. Testen är förslagsvis att starta en aktivitet.

dessutom tjatar jag vidare om att DET SISTA MAN SKA GÖRA när man installerar olika add-on är att installera SENASTE version av tsection.dat. Tsection.dat allra sist av add-on, men före installation av rutter.

Ni som rekommenderar olika ordningsföljder av add-on-paket gör ovana användare bara en björntjänst att rekommendera vilken ordning grejjerna ska in. Det som är viktigt är att man har den nyaste tsection.dat, annars blir det Bill... Gör man detta, behöver man inte fundera på vilket add-on som för tillfället själv innehåller nyast tsection.dat.

Vad gäller msts-bin, så är det grundinstallation - MSTS uppdatering och sist msts-bin som gäller.

Jag själv skulle nog välja att få in en fungerande MSTS-installation med msts-bin klar INNAN jag börjar o langa in rutter och add-on. Då vet man iallafall att man har en stabil installation och kan lättare spåra vad som felar när det smäller.

Som sagt, testa mellan varje moment.

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat