Visa ett inlägg
Gammal 2007-11-27, 05:39   #13
Dson
Medlem

Reg.datum: Jul 2002
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Men vad beror det på, att intresset har svalnat så mycket? Var det inte bra mycket mer aktivitet om TRS och MSTS tidigare, för så sent som något år sedan?

Men jag väljer nog att gå Byggare Bobs väg och säga att det beror på fotoforumet.
Visst är det kul att forumet är såpass aktivit som det är, men är det inte lite fel egentligen, att forumet är mer aktivt om tågfotografering än tågsimulering, med tanke på namnet?
Var inte tågsimulatordelen bra mycket mer aktiva innan de nya off topic-forumen (För det tycker jag nog ändå att dom är, forumets namn är ju "Svenska 3D-tåg"?) kom?
Jag tycker vi var bra mycket mer aktiva i de forumen då än nu, ibland kan man få vänta i dagar på inlägg i ett forum där man tidigare kunde få svar på sin fråga på bara någon timme...

Eller beror det på något helt annat? Att fler av oss nu har växt upp, fått upp intresset för skola, jobb och flickor och sådant och då lagt tågsimuleringen på sidan?

// Daniel - som faktiskt fortfarande håller på med både MSTS och TRS, dock inte lika mycket som förr.